معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با پانا:

در نبرد ادراکی امروز هر ایرانی خبرنگار انعکاس نقاط مثبت و توانمندی‌های ایران است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت در نبرد ادراکی امروز هر ایرانی خبرنگار انعکاس نقاط مثبت و توانمندی‌های ایران است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
در نبرد ادراکی امروز هر ایرانی خبرنگار انعکاس نقاط مثبت و توانمندی‌های ایران است

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت و تکریم مقام خبرنگاران و اهالی رسانه در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «در نبرد ادراکی امروز هر ایرانی خبرنگار انعکاس نقاط مثبت و توانمندی های ایران است. خبرنگاران همواره یادآور اهمیت چگونگی روایت و بازنمایی خبرها هستند. چنانکه برخی از جدیدترین فیلسوفان رسانه معتقدند آنچه که مهم تر از واقعیت های در حال رخداد است، چگونگی روایت و بازنمایی این واقعیت ها است. چراکه اگر به جریان روایت واقعیت ها مسلط شویم بر ذهن و روح مردم مسلط شده ایم.»

وی با تاکید بر اینکه هر ایرانی می بایست یک خبرنگار آگاه و روایتگری هوشیار باشد خاطرنشان کرد: «در نبرد ادراکی که بر ذهنیت ایرانیان و توده مردم جهان پهن شده است. هر یک از ما باید یک خبرنگار باشیم و واقعیت های ایران را بدون نگاه کاریکاتوری روایت کنیم. روایتی بدون بزرگ نمایی یا کوچک نمایی مشکلات؛ روایتی بدون ضریب دادن بیشتر بر کاستی‌ها و یا توجیه آن ها و همچنین روایتی که در آن نه خبری از بهشت ساختن از غرب است و نه ویرانه ساختن از کشورمان ایران. چنین روایتی بدون شک شایسته ی تقدیر خواهد بود و هر یک از ما مسئولیت گرانبهای این روایتگری دقیق و آگاهانه را بر عهده داریم.»

فتح اللهی با اشاره به اهمیت انعکاس نقاط مثبت و توانمندی های کشور توسط خبرنگاران اذعان کرد: «با توجه به تمرکز دشمنان ایران بر نقاط ضعف کشور که این روزها به طرز چشمگیری با چاشنی بزرگ نمایی و ضریب ندادن به نقاط مثبت ایران همراه شده است، هر فرد ایران دوستی می بایست خود را یک خبرنگار انعکاس نقاط مثبت و توانمندی های ایران بداند؛ بدون شک هر یک از این شهروند خبرنگاران وظیفه دارند نقاط قوت کشور را به شکل متوالی و منسجم بازتاب دهند.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در توصیف برخی از نقاط مثبت و مزایای ایران بیان کرد: « هواداری از زنان و تکریم آنان، سرشار بودن عاطفه اجتماعی در میان ایرانیان و زندگی جمعی قوی در بین آنان، خانواده محوری و همچنین استقلال و دارا بودن قدرت نظامی و امنیتی تنها گوشه ای از نقاط قوت کشورمان ایران است که با نگاهی مختصر به وجودشان پی خواهیم برد. همچنین وجود پر تعداد نهاد های مردمی خدمت رسان در سطح کشور و نمره ی خوب دموکراسی در ایران همگی نشان از پیشرفت و آینده ی روشن جامعه ی ایرانی است.»

وی در پایان یادآوری کرد: «امروز رسالت خبرنگاران انعکاس حقیقت و آگاهی بخشی است. هر یک از ما نیز باید در این نبرد ادراکی که امروزه بر ذهنیت مردم در سراسر جهان گسترش یافته است به عنوان یک خبرنگار دقیق و هوشیار عمل کنیم. مثبت های ایران را ببینیم و سپس آنها را بازتاب دهیم.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار