معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران در گفت‌وگو با پانا:

محور فعالیت‌های تربیتی در مدارس در سال تحصیلی جدید، اقامه نماز جماعت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از فروش کردن و تجهیز نمازخانه ۸ مدرسه در سطح این استان خبر داد و محور تمامی فعالیت‌های تربیتی در مدارس در سال تحصیلی جدید را برگزاری‌ و اقامه نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان خواند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
محور فعالیت‌های تربیتی در مدارس در سال تحصیلی جدید، اقامه نماز جماعت دانش‌آموزان است

سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در تشریح این خبر گفت: در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس، با هماهنگی‌های انجام شده از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، نمازخانه 8 مدرسه استان به متراژ بیش از 600 متر که نیاز به فرش سجاده‌ای داشتند، مفروش شد و جهت برگزاری نماز جماعت در سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان فعال و اماده‌سازی شد.

وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه حج اولین تکلیف مدیران در مدارس را ترغیب دانش‌آموزان در برپایی نماز جماعت دانست و بر حضور مدیران و معلمان در صفوف نماز جماعت در راستای جذب دانش‌آموزان به این فریضه الهی تأکید کرد. و افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو، محور تمامی فعالیت‌های تربیتی در مدارس اقامه نمازجماعت با حضور دانش‌آموزان خواهد بود، چرا که نمازخانه محل تربیت مهارت‌های اجتماعی و اعتقادی دانش‌آموزان و فضایی برای ایجاد نشاط معنوی آنها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران تصریح کرد: در راستای تحکیم مباحث تربیتی از طریق ترغیب دانش‌‌‌آموزان به نمازجماعت، زیباسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، نقش زیادی را ایفا می‌کند که علاوه بر اعتبارات دولتی، مدیران نیز می‌توانند با جذب کمک‌های خیرین در مفروش کردن و زیباسازی و ایجاد فضای مناسب در نمازخانه‌ها اقدام کنند تا در مسیر تربیت دینی و اعتقادی ی دانش‌آموزان بیش از پیش ‌گام برداریم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار