عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم جرم‌انگاری در ساخت‌وسازهای غیرمجاز

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت سازندگان و مسببان اصلی سازه‌های غیر مجاز باید از سوی قوه قضاییه جرم‌انگاری شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم جرم‌انگاری در ساخت‌وسازهای غیرمجاز

احمد صادقی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورا در خصوص حادثه منطقه 19 و جانباختن شهادت گونه همکاران شهرداری و فراجا گفت: ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده های این عزیزان، همانطور که انبوه سازی باید با حضور شرکت های متخصص و دارای رتبه فنی صورت گیرد، تخریب نیز باید با حضور شرکت های متخصص و دارای رتبه فنی انجام شود که تا آنجا که ما پیگیری کردیم این امر صورت گرفته البته اینکه در این حادثه رعایت الزامات و ضوابط فنی شده یا نه قابل بررسی است.

وی ادامه داد: اما بنده از دید یک کارشناس حوزه بحران سخن می گویم. ما در این موارد ریسک موضوع را اندازه می گیریم و از شما می خواهم لحظه ای تصور کنید اگر این تخریب ها صورت نمی گرفت چه وضعیتی پیش می آمد؟ اگر جلوگیری این ساخت و سازه نمی شد.

صادقی گفت: در این محدوده حدود 500 واحد مسکونی تخریب شده یا در حال تخریب است، در نظر بگیرید اگر در هر واحد مسکونی 3 نفر در آینده ساکن می شد بالغ بر 1500 نفر می شوند.

وی ادامه داد: حال در نظر بگیرید ساختمان هایی که با یک زلزله 4 ریشتری فرو می ریزد و حتی برخی از این ساختمان ها روی آسفالت بنا شده و اسکلت آنها بدون پی و شناژبندی بنا شده اگر با حضور سکنه فرو می ریخت چه فاجعه ای رخ می داد؟ یعنی بیش از هزار نفر ما کشته می دادیم در ساختمان هایی که با کوچکترین لرزه فرو می ریخت.

صادقی ادامه داد: تصورم این است که باید موضوع را معطوف به اینکه چطور این ساختمان ها تخریب شده ندانیم، باید سازندگان و مسببین اصلی این کار این ها را قوه قضاییه به عنوان مجرم و شریک جرم بشناسد و جرم آنان پیگیری شود.

این عضو شورا گفت: به عنوان نمایندگان مردم از قوه قضاییه بخواهیم که این موضوع (ساخت و ساز غیر مجاز)جرم انگاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار