باقرزاده:

وجود همزمان مربی و متعلم، مزیت رقابتی پانا با سایر خبرگزاری‌هاست

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت خبرگزاری پانا دو قشر مهم دارد. اول آن‌هایی که معلم و مربی هستند و دوم،آن‌هایی که متعلم و دانش‌آموز هستند و مزیت رقابتی خبرگزاری پانا نسبت به سایر خبرگزاری‌ها همین مطلب است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وجود همزمان مربی و متعلم، مزیت رقابتی  پانا با سایر خبرگزاری‌هاست

اصغر باقرزاده در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: 17 مرداد را در نظام جمهوری اسلامی که روز بزرگداشت و سالگرد شهادت شهید صارمی است جهت قدردانی و تشکر از زحمات خبرنگاران در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری پانا به‌ویژه در چند وقت اخیر توجهات ویژه‌ای به موضوعات مهم کشور داشته و ضمن حفظ رویکرد تربیتی و تعلیمی خود جایگاه خوبی را پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: چند ماه پیش هم در یک دیدار با مسئولان خبرگزاری گفته شد که نقطه صفری را با چند شاخص ارزیابی برای خبرگزاری در نظر بگیرید و بعد از مدت مشخصی با همان شاخص‌های تعیین‌شده ببینید وضعیت خبرگزاری به چه نحوی است.

باقرزاده افزود: خبرنگاران به‌ویژه دانش‌آموز- خبرنگاران با همت، جدیت و سماجت قابل ستایشی که دارند منجر به شناسایی و تولید بعضی از اخبار و اطلاعاتی می‌شوند که شاید دیگران به آن دسترسی پیدا نمی‌کنند که از این بابت از زحمات خبرنگاران پانا قدردانی می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: خبرگزاری پانا 2 قشر مهم دارد. نخست آن‌هایی که معلم و مربی هستند و دوم آن‌هایی که متعلم و دانش‌آموز هستند و مزیت رقابتی خبرگزاری پانا نسبت به سایر خبرگزاری‌ها همین مطلب است که در آن فقط سردبیر، خبرنگار و عکاس حرفه‌ای نیست، بلکه در آن سردبیر و خبرنگار، مربی و معلم است و از طرف دیگر نیز صرفا یک خبرنگار نیست بلکه خبرنگاری است که به دنبال یادگیری و ارتقا است و این امر در خبرگزاری پانا کاملا مشهود است.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای خبرگزاری پانا در اجرا و پوشش خبری برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش از جمله رویداد «الف‌تا» و مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی که برای خبرنگاران برگزار می‌شود امیدبخش است. چرا که خبرنگاران و دانش‌آموزان به صورت فوری تحت آموزش قرار می‌گیرند و این همان رسالت خبرگزاری پانا است که به خوبی انجام شده است.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌ها و خلاءهای موجود در حوزه دانش‌آموزی و کودک و نوجوان، گفت‌و‌گو، بحث، پرسش و پاسخ و به نوعی میزگرد است.

وی افزود: با تدبیر تحریریه پانا، دانش آموز خبرنگاران توانمند خبرگزاری پانا در سطح کشور را با یک آموزش ویژه‌تر برای برگزاری میزگردهای گفت‌وگومحور در موضوعات مختلف علمی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی و... آماده کنید؛ به‌گونه‌ای که دانش‌آموز - خبرنگار این میزگردو گفت‌وگو را مدیریت کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد محل جهشی برای بچه‌ها به وجود می‌آید که هویت اجتماعی آن‌ها را تقویت می‌کند و تنویر افکار عمومی را به وجود می‌آورد. این موضوع تمرین بیان و منطق و شنیدن و پاسخ دادن را در بچه‌ها تقویت می‌کند و منجر به این می‌شود که بچه‌ها رشد اجتماعی، عقلی، سیاسی و منطقی پیدا کنند.

وی گفت: طراحی میزگردهای پرسش و پاسخ و گفت‌وگوهای دانش‌آموزی توسط خبرنگاران پانا می‌تواند جزو وظایف سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا به حساب بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار