اسماعیلی :

خبرنگاران باید برای عملیاتی شدن جهاد تبیین برنامه‌ریزی کنند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ذات جهاد تبیین ماموریت محوری خبرنگاران است، گفت خبرنگاران باید به عنوان سرفصل جدیدی برای جهاد تبیین برنامه‌ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران باید برای عملیاتی شدن جهاد تبیین برنامه‌ریزی کنند

محمد مهدی اسماعیلی در آیین پیشرفت ایران قوی ضمن بیان اینکه خبرنگار رکن مهمی در حوزه حکمرانی است، اظهار کرد: در سال‌های مختلف با تحولاتی که رخ داده شاهد ارتقای نقش تاثیرگذار حوزه رسانه در نظام کلی و فضای مدیریتی داخل و خارج کشور هستیم. امروز فناوری‌های نوین به موضوع خبر کمک کرده است و فضای رسانه‌ای از قالب سخت گذشته و یک فرآیند پیچیده و دشوار در تهیه و ارسال خبر به یک فرآیند ساده و بسیار سهل و در دسترس تبدیل شده است.

وی گفت: فناوری‌های نوین فضای رسانه را به کلی تغییر داده است. ما امروز در محافل حکمرانی به شدت با مفهوم صوت و تصویر فراگیر مواجه هستیم. امروز صوت و تصویر فراگیر شبکه انتقالی است که به هر کس امکان انتشار جهانی با پشت سر گذاشتن تمام مرزهای سیاسی و جغرافیایی را می دهد و فردی در دورترین مکان ها می تواند به اخبار دسترسی داشته باشد و دوری مکان در رسانه معنایی ندارد.

وی ادامه داد: ما با فضای جدید جنگ روایتی مواجه هستیم و روایت‌ها به عنوان موضوعی اثرگذار در فضای جهانی شکل گرفته‌اند تا جایی که رهبر انقلاب از جهاد تبیین سخن می‌گویند و ذات جهاد تبیین ماموریت محوری خبرنگاران است. وقتی رهبر انقلاب از جنگ رسانه‌ای سخن می‌گویند باید خبرنگاران به عنوان سرفصل جدیدی برای آن برنامه‌ریزی کنند. اتفاقات سال گذشته تنها جنگ رسانه‌ای نبود بلکه در قالب تروریسم رسانه‌ای با دشمن درگیر بودیم و با تخریب و دروغ برنامه‌های خود را عملی می کرد.

وی گفت: ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و این فرصت‌ها را به رساندن پیام انقلاب و ایجاد امید و گسترش ایمان در جامعه تبدیل کنیم.

اسماعیلی گفت: حوزه جنگ رسانه‌ای امروز می‌تواند گسترش یابد و تنها به خبرنگاران در این حوزه اکتفا نشود بلکه به تعداد افراد جبهه انقلاب کنشگر در این میدان وجود دارد و بسیج امکان انسجام میان تمام اقشار را در حوزه رسانه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار