محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با پانا:

هوادار انتظار شروع قدرتمند را از استقلال نداشته باشد

بریز و بپاش زیاد ضامن قهرمانی نیست/ فدراسیون ۱۰۰ بازیکن را نابود کرد/ عیار مربیان و تیم‌ها بعد از ۱۰ هفته مشخص می‌شود

تهران (پانا) - مهاجم اسبق استقلال معتقد است بریز و بپاش تیم‌ها ملاک خوبی برای خوب نتیجه گرفتن و در نهایت قهرمانی نیست.

کد مطلب: ۱۳۹۲۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
هوادار انتظار شروع قدرتمند را از استقلال نداشته باشد

مجتبی سیدی / محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تعویق شروع لیگ جدید اظهار داشت: «سالی که نکوست از بهارش پیداست. فوتبال ما با این مسائل بیگانه نیست و همیشه این اتفاقات می‌افتد. حالا اینکه دلیل اصلی این وقفه یک هفته‌ای به‌خاطر گرمای هوا بود یا چیز دیگری را نمی‌دانم اما برای فوتبال ما که اسم حرفه‌ای دارد، خوب نیست که لیگ شروع نشده، آن را عقب بیندازیم. بالاخره تیم‌ها همه برنامه‌‌ریزی‌های خودشان را کردند. امیدوارم که دیگر این اتفاقات نیفتد. برای مربی و بازیکن سخت است که مدام برنامه‌ها تغییر کند.»

وی با اشاره به عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات لیگ برتر افزود: «عملکرد تیم‌ها در این بازار بستگی به توان مالی باشگاه‌ها داشت. هر باشگاهی مثل سپاهان و تراکتور پشتوانه مالی خوب داشت، هر بازیکنی خواستند گرفتند. حالا برخی تیم‌ها براساس شناختی که از نقاط ضعف و قوت خود داشتند دست به خرید زدند و برخی مربیان هم فقط براساس نیاز بازیکن گرفتند. زمانی می‌توانیم این عملکرد را بسنجیم که تیم‌ها در لیگ بازی کنند و کیفیت خریدها و تأثیرگذاری‌شان را ببینیم. تیمی مثل پرسپولیس براساس نیازش خرید کرد اما اینکه ریخت‌و‌پاش و هزینه زیاد ضامن قهرمانی باشد، این طور نیست. خیلی مهم است که چطور مربی از بازیکنش استفاده کند و بازی بگیرد.»

مهاجم اسبق استقلال ادامه داد: «عیار مربی و تیم‌ها تا هفته هشتم، نهم مشخص نمی‌شود و باید حداقل ۱۰ هفته بگذرد تا راحت در مورد مدعیان حرف بزنیم.‌ بریز و بپاش ضامن موفقیت نیست. مثلاً داشتیم که یک تیم ۵ مهاجم خرید اما چون توازن تیمی نداشت، ضرر کرد. در فوتبال باید متناسب با احتیاج و نیازی که مربی دارد، بازیکن گرفت. مدت قراردادها معمولا ۲ ساله است اما وقتی عملکرد بازیکن خوب باشد، آن تمدید می‌شود. اما شرایط برای همه یکسان نیست. در چنین شرایطی باید بازیکن کیفیتش را نشان دهد و بعد باشگاه بتواند در مورد ادامه همکاری‌اش تصمیم بگیرد.»

محسن بیاتی‌نیا گفت: «اصل و پایه یک تیم ثبات مدیریتی است. الان استقلال در این مدت چندین نفر عوض کرده است. کادر فنی‌شان هم تغییر کرد. وقتی ثبات نباشد نباید انتظار داشت. تیم‌های بزرگ دنیا مثل بایرن مونیخ در ۱۰۰ سال تاسیسش تنها ۱۰ یا ۱۲ مدیر عوض کرده است. آن وقت ما اینجا باشگاه داشتیم که در عرض چند سال ۶ مدیرعامل و ۱۰ مربی عوض کرده است. استقلالی‌ها نباید انتظار داشته باشند که این تیم بتواند شروع قدرتمندانه‌ای داشته باشد. شرایط آن‌ها مساعد نیست. البته که تحت هر شرایطی هوادار از استقلال انتظار قهرمانی دارد اما واقعا این تیم نیاز به صبر دارد. نمی‌دانم قراردادها را چطور بستند که تیم کلا خالی می‌شود؟ تیم‌های بزرگ نهایت یکی دو بازیکن خارج و به همین تعداد اضافه می‌کنند و تغییر آن‌چنانی نمی‌دهند.»

وی با حمایت از قراردادهای بازیکنان فوتبال تاکید کرد: «در مورد هیچ ورزش حرفه‌ای نمی‌توانیم حرف از سقف بزنیم. به نظرم این رقم‌ها درست است و باید بازیکن بگیرد. بالاخره آن‌ها هیچ شغلی ندارند و بعد از بازنشستگی از فوتبال نه بیمه‌ای، نه پس‌اندازی و نه پشتوانه‌ای ندارند. مردم در واقع در سن ۳۴، ۳۶ سالگی به اوج کار خودشان می‌رسند اما یک فوتبالیست در چنین سنی بازنشسته می‌شود. الان فدراسیون آمده برای باشگاه لیست زیر ۲۵ سال را حذف کرده یا تعداد بازیکنان بزرگسال را کاهش داده است. آیا با این کار جوان‌گرایی می‌شود؟ با وضع قانون مگر می‌شود جوان‌گرایی کرد؟ ۱۰۰ بازیکن بزرگسال را فدراسیون با این قانونش نابود کرد. همه باشگاه‌های لیگ برتری بدهکارند. آن وقت مگر چند تیم لیگ یکی پولدار داریم که این بازیکنان خارج شده از لیگ برتر بتوانند به آنجا بروند؟.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار