محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با پانا

صعود به جام جهانی دیگر برای فوتبال ایران رویا نیست

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است در روند سرمربیگری گرفتن نتیجه و آوردن جام مهم‌تر از این است که سرمربی یک تیم اسم و رسم داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
صعود به جام جهانی دیگر برای فوتبال ایران رویا نیست

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در انتخابی جام جهانی 2022 که قرار است عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شود، گفت: « هر چند فوتبال ایران و عراق شباهت‌های به هم دارد اما دو برد متوالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق نشان داد که سطح فوتبال ایران بالاتر از فوتبال عراق است. اگر بازیکنان ما در این بازی خانگی تمرکز داشته باشند، برد مقابل تیم ملی عراق شدنی است و ما می‌توانیم بعد از این بازی شاهد سریع‌ترین صعود به جام جهانی باشیم.»

وی درباره عملکرد دراگان اسکووچیچ در تیم ملی فوتبال ایران گفت: «ما باید تکلیف‌مان را با خودمان روشن کنیم و بگوییم از یک مربی چه چیزی می‌خواهیم؟ موفقیت و جام آوردن مهم است یا اسم و رسم داشتن؟ وقتی مربی مطرح و نامدار بیاید اما نتواند نتیجه بگیرد به درد فوتبال ایران نمی‌خورد. فوتبال به نتیجه است و تا به امروز اسکووچیچ نتایج خوبی گرفته و با شناختی که از فوتبال ایران و پتانسیل‌هایش دارد می‌تواند موفق‌تر از این هم باشد. باید از او حمایت کرد تا بتواند نتیجه بگیرد.»

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباه شانس صعود تیم ملی از مرحله گروهی در جام جهانی 2022 گفت: «جام جهانی جای بهترین‌های فوتبال جهان است و اگر تدارک خوبی برای این رقابت‌ها داشته باشیم و با برنامه پیش برویم صعود از مرحله گروهی در قطر چندان دور از انتظار نیست و می‌توانیم برای اولین بار در تاریخ به این مرحله از جام جهانی برسیم. اما نکته مهم این است که ما تفکر صعود را باید پیدا کنیم و برای پیدا کردن این تفکر در درجه اول باید بدانیم دیگر صعود به جام جهانی برای ما رویا نیست و بعد از آن به فکر حضور در مرحله حذفی جام جهانی باشیم.»

وی در ادامه درباره در اقلیت بودن بازیکنان لیگ برتری در لیست تیم ملی در مقایسه با لژیونرها گفت: « ما لژیونرهای خوبی در فوتبال اروپا و آسیا داریم که عملکرد خوبی در تیم‌های باشگاهی‌شان داشته‌اند اما این نکته را هم نباید دور از نظر داشت که کیفیت لیگ برتر ایران هر دوره در مقایسه با دور قبل پایین‌تر می‌آید. کم گل شدن دلیل خوبی برای این است که ما متوجه شویم سطح مسابقات لیگ برترمان چقدر پایین آمده است. اینکه گادوین منشا که الان صدرنشین جدول گلزنان است برای آقای گلی نیم فصل فقط 10 گل زده که نیمی از این گل‌ها هم پنالتی بوده زنگ خطر است.»

بیاتی‌نیا در پایان گفت: « از طرف دیگر ما شاهد حضور برخی بازیکن‌های بی‌کیفیت و سفارشی در لیگ برتر هستیم. نتیجه حضور بازیکن سفارشی در لیگ برتر هم این می‌شود که بازیکن مستعد دیده نخواهد شد و وقتی استعداد دیده نمی‌شود به صورت طبیعی چند سال بعد تیم ملی ما هم به مشکل برخورد خواهد کرد. ما باید بیشتر از این به فکر تیم‌های رده پایه باشیم تا جریان‌ بازیکن‌سازی و استعدادیابی متوقف نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار