امام جمعه خلیل آباد:

گذر زمان باعث آشکار شدن پیامد‌های عاشورا است

خلیل آباد (پانا)- امام جمعه خلیل آباد گفت هرچه زمان می‌گذرد، چهره خورشید شهادت و جهاد امام حسین (ع) بیشتر آشکار می‌شود و برکات ‌ و پیامد‌های عاشورا حسینی توجه افراد را بیشتر به خود جلب می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
گذر زمان باعث آشکار شدن  پیامد‌های عاشورا است

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: هرچه زمان می‌گذرد، چهره خورشید شهادت و جهاد امام حسین (ع)بیشتر آشکار می شود و برکات ‌و پیامدهای عاشورا حسینی توجه افراد را بیشتر به خود جلب می‌کند.

وی در ادامه به اتفاقات بعد از قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: از جمله اتفاقاتی که پس از قیام کربلا رخ داد این بود که افرادی به این فکر افتادند که باید راه و ماجرا قیام امام حسین (ع)را تبیین کنند. از قیام توابین بگیر تا حکومت عباسیان که لباس مشکی دربار آنها به نشانه لباس عزای امام حسین (ع) بشمار می‌رفت و شعار عباسیان نیز این بود که این لباس مشکی، لباس عزای ذریه پیامبر است.

وی افزود: در عصر فعلی که ظلم به اسم عدل، فساد به اسم قانون و تبعیض به اسم حقوق بشر بر دنیا مسلط بود، حق حاکمیت پیدا کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران به جای حکومت رژیم شاهی استقرار پیدا کرد و دنیا هم مجبور شد این حقانیت را بپذیرد.

ناهیدی با اشاره به قیام عزاداران حسینی در ۱۵ خرداد گفت: ما شاهد امانت انقلاب و پیامد عاشورا هستیم و این قیام ۱۵ خرداد که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاد، به همت و رهبری امام خمینی (ره)بود که فرمودند: اگر من تنها بمانم و همه دنیا در مقابل من باشد از راهم برنمی‌گردم. این فرد، مردی از سلاله امام حسین (ع) است. امام حسین نیز فرمود: اگر کسی مرا یاری نکند، من باز هم قیام و ایستادگی می کنم.

دانش آموز خبرنگار:زهرا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار