استاندار آذربایجان شرقی:

جهاد سازندگی یاری‌گر مستضعفین و محرومین است

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی از جهاد سازندگی به عنوان یاری‌گران مستضعفین و محرومین در کشور نام برد و بیان کرد که جهاد سازندگی چه در زمان دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از دفاع مقدس همیشه یاری‌گر مستضعفین و محرومین و علی‌الخصوص انقلاب اسلامی بودند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جهاد سازندگی یاری‌گر مستضعفین و محرومین است

عابدین خرّم در رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در تبریز اظهار کرد: جهاد سازندگی در زمانی که 70درصد جمعیت کشور در روستا ها اسکان روزی که ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستاها مستقر بودند گروه‌های جهادی به آن‌ها یاری رساندند و توانستند گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را به آن‌ها برسانند.

وی افزود: یارگیری انقلاب از بین مستضعفان، روستانشینان و کوه نشینانی انجام شد که بنابر فرمایش امام راحل یک موی کوه نشینان به تمامی کاخ نشینان می‌ارزد.

عابدین خرم در ادامه با اشاره به یکی از مهم ترین نقش گروه‌های جهادی در شکل گیری فرهنگ با عظمت انقلاب که گفتمان امام بود گفت: گروه‌های جهادی در دوران دفاع مقدس با عمل به گفته های امام کاری کردند که در ذهن مردم ایران ماندگار و ثبت شده است.

وی افزود: شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و همه‌ی کسانی که دل در راه انقلاب با نثار جان خود در جبهه های حق علیه باطن باعث سرافرازی و پیروزی انقلاب شدند و مانع ورود کشور های فاسد و مهاجم شدند.

وی در ادامه تشریح کرد: بعد از دفاع مقدس یک کج سلیقگی اتفاق افتاد که طی آن جهاد سازندگی منحل شد و مقام معظم انقلاب فرمودند که جهاد سازندگی باید به عنوان دو بال انقلاب دوباره تشکیل شود.

وی در ادامه به نبود مستند سازی در حوزه جهادگران اشاره و بیان کرد: جهادگران طی سه دهه‌ی فعالیت خود کارهای بزرگی انجام دادند ولی متأسفانه در مستند سازی ضعیف عمل شده است.

خرّم ادامه داد: اوایل دهه‌ی ۷۰ مقام معظم رهبری دستور شکل‌گیری این گروه‌های جهادی را دادند که در این نزدیک سه دهه گروهای جهادی همواره با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلاتی که وجود داشت در همه‌ی عرصه‌های سازندگی و عمرانی، آموزشی و در حوزه‌های مختلف صدها کار بدون هیچ چشم داشتی انجام دادند.

وی در آخر خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در کشور تنها گروه هایی هستند که در مناطق محروم برای خدمت رسانی بدون اجر و مزد دنیوی حضور پیدا می کنند و با انجام وظیفه‌ی خود باعث شادی دل مردم و مستضعفین می‌شوند.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار