معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد؛

ممهترین سیاست‌ها و برنامه‌های ‌پرورشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس

‌هیات اندیشه‌ورزی ‌با حضور ‌کارشناسان و مشاوران در شبکه شاد تشکیل شد‌

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جذب و ساماندهی نیروی انسانی، مشارکت والدین، آموزش و توانمندسازی در قالب برگزاری دوره سپهر دانش و معرفت، تبادل تجربیات، نظام توزیع مدرسه‌ای و سامانه یکپارچه نورینو را از جمله راهکارهای کاربردی و موفق برای غلبه بر مشکلات معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ممهترین سیاست‌ها و برنامه‌های ‌پرورشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده در جلسه شورای مدیران پرورشی با اشاره به تاکیدات و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بحث پرورشی، بخش ساختاری معاونت پرورشی و فرهنگی را تشریح و اظهار کرد: منابع انسانی، نظارت و ساماندهی، مشارکت دانش‌آموزان، مدرسه‌ای‌کردن فعالیت‌ها، موازی‌‌کردن، تعدد و تکثر اهداف و برنامه‌ها و فراگیری به‌عنوان چالش‌های اصلی این معاونت احصا شده است که هیات اندیشه‌ورزی را با حضور افراد کارشناس و مشاور در شبکه شاد تشکیل دادیم تا نکات خود را به صورت هفتگی در این باره ارائه کنند.

باقرزاده در ادامه، راه برون‌رفت از چالش‌هایی از قبیل منابع انسانی، جذابیت فعالیت‌های پرورشی، منابع مالی، فراگیری برنامه‌ها، موازی‌کاری متولیان فعالیت‌های پرورشی، تعدد برنامه‌ها، نظارت و سنجش اثربخشی را در قالب جذب و ساماندهی نیروی انسانی، مشارکت والدین، آموزش و توانمندسازی در قالب برگزاری دوره سپهر دانش و معرفت، تبادل تجربیات، نظام توزیع مدرسه‌ای و سامانه یکپارچه نورینو عنوان کرد.

وی به برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی مدارس کشور اشاره کرد و ادامه داد: چند برنامه بزرگ مثل اقامه نماز، سفرهای تربیتی، هر دانش‌آموز یک تشکل، مسابقه و جشنواره، گفت‌و‌گو و پرسش و پاسخ به عنوان فعالیت‌های واجب برای همه مدارس درنظر گرفته شده است.

باقرزاده گفت: مدرسه‌محوری و توجه به شرایط جغرافیایی، یکپارچه‌سازی و تجمیع فعالیت‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها، کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها، توجه به تربیت تمام‌ساحتی، مشارکت دادن عملی دانش‌آموزان، فراهم کردن رصد و پایش فعالیت‌ها، فراهم‌شدن امکان تبادل تجربیات، فراهم کردن زمینه مردمی‌سازی و مشارکت دادن عملی والدین، فراهم‌شدن امکان شناسایی و حمایت از طرح‌های مدارس، تهیه کارنمای پرورشی مدرسه از جمله اصول و سیاست‌های معاونت هستند.

در پایان حاضران در این جلسه به بیان پیشنهاداتی از قبیل توجه ویژه به ظرفیت سامانه نورینو، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، متناسب فعالیت‌های پرورشی با دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان، ایجاد پیوند قوی درون و برون دستگاهی و توجه ویژه به امر ولایت فقیه و مهدویت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار