معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دانش آموزان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند

تبریز (پانا) - معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت دانش اموزان در جامعه بر نقش ارزشمند انان در جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند

علی عبدلی در جلسه انسداد مبانی بی سوادی و بازمانده از تحصیل گفت: تمامی اتفاقاتی که باعث شده تعدادی از دانش آموزان بی سواد یا بازمانده از تحصیل شوند بیشتر مربوط به مسائل اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: برای دانش آموزانی که وضعیت مالی مناسبی نسبت به شرایط جامعه ندارند و از لحاظ رفاه و معیشت در جایگاه خوبی نیستند تشکیل کلاس های تقویتی بسیار ضروری است.

عبدلی اظهار کرد: اگر نتوانیم این برنامه را به درستی انجام دهیم قطعا این تعداد دانش آموزان یا بازمانده از تحصیل خواهند شد و یا نرخ تکرار خواهند داشت و لذا در این راستا منظور از نرخ تکرار همان مردودی و تکرار پایه است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دانش آموزان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و لذا در این خصوص باید حتما هرطوری که می‌شود از دانش آموزان به طور کامل حمایت شود تا شاهد موفقیت آنان در تمامی عرصه ها باشیم.

وی اذعان کرد: در ماه های بهمن، اسفند و فروردین ۱ هزار و ۲۱۶ نفر دانش آموز وارد دوره ابتدایی شده و مشغول تحصیل شده اند و لذا درمورد مربیان پیش دبستانی ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که بر این اساس بعد از ثبت نام تمامی مربیان در دوره هایی با محتوای روانشناسی تربیتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و... شرکت خواهند کرد تا از پیش دبستانی روی تربیت کودکان به طور کامل کار شود.

عبدلی گفت: ریاضی، علوم و فارسی سه درسی است که بیشتر دانش آموزان پایه اول ابتدایی در آنها نیاز به تلاش گرفته اند که به ترتیب شهرستان تبریز، مراغه، ناحیه ۵، مرند، ناحیه ۲، ناحیه ۴ و چاراویماق و... هستند که بیشترین آمار مربوط به این مناطق است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه ششم نیز که نیاز به تقویت دارند تا با آمادگی بالا تر به دوره متوسطه اول بروند و لذا در این راستا به ترتیب شهرستان اهر، ناحیه ۳، مرند، ناحیه ۲، ناحیه ۴ و مراغه و... مناطقی هستند که آمار دانش آموزان نیاز به تقویت در پایه ششم ابتدایی بیشتر است.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار