معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا‌:

اهانت به قرآن کریم، نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با اشاره به اینکه به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان، ‌نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است، اقدامات ضد اسلامی و ضد انسانی دولت سوئد به ساحت کلام الهی را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۱۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اهانت به قرآن کریم، نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است

قداست‌شکنی چند باره دولت پادشاهی سوئد، نسبت به مقدس‌ترین کتاب آسمانی و نادیده گرفتن پیوند مسلمانان دلباخته کلام وحی، رویدادی معمولی نیست. متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط‌گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای به ظاهر زیبای حقوق بشری، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

برخی کشورهای عربی و اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، آن را اقدامی در راستای برانگیختن احساسات مسلمانان دانستند که در همین بین، با توجه به آزردگی خاطر شدید مسلمانان جهان، دانش‌آموزان انقلابی شهر تهران در مقابل سفارت سوئد، شعار «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» سر دادند.

موضوع هتک حرمت قرآن کریم در سوئد در روز‌ها و هفته‌های اخیر، سبب افرایش انتقاد‌ها از رویکرد و اقدام غیرمسئولانه این کشور شده است؛ به گونه‌ای که مسئولان و سازمان‌های مختلف بر محکومیت بی‌احترامی به کتب مقدس تاکید کردند، از این ‌رو با معاون‌ پرورشی و فرهنگی شهر تهران درباره این اقدام به گفت‌وگو پرداختیم که در زیر می‌خوانید.

توهین به عقاید و کتب آسمانی در هیچ یک از ادیان الهی جایگاهی ندارد

سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن اشاره بر اینکه توهین به عقاید و کتب آسمانی در هیچ یک از ادیان الهی جایگاهی ندارد؛ گفت: «در سال‌های اخیر، برخی از کشورهای اروپایی و به‌ویژه حوزه اسکاندیناوی، صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده که این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده به‌ویژه در جهان اسلام روبه‌رو شده است. دانش‌آموزان ایران اسلامی از زمان آغاز نهضت امامین انقلاب تاکنون در برهه‌های سرنوشت‌ساز، همگام با آرمان‌های در صحنه حاضر شده که این بصریت قابل تحسین در تجمع‌های اعتراضی آنها در اعتراض به هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در چند کشور غربی مشهود و ملموس است.»

وی ادامه داد: «دانش آموزان انقلابی شهر تهران، با محکوم کردن آنچه در سوئد در پناه حمایت پلیس رخ داد، این وقایع را زنجیره‌ای از برنامه های طراحی شده برای نشان دادن حقد و کینه نسبت به اسلام و قرآن و مسلمانان می‌دانند. در واقع آنان با این تهدیدهای جاهلانه، به‌رغم تجربه شکست خورده نشریه شارلی ابدو، فرصت بیشتری را برای توجه بیشتر ملت‌ها به حقیقت قرآن فراهم کردند.»

موسوی با بیان اینکه قرآن نوری آشکار است، اظهار کرد: «به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان، دقیقاً نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است. اطمینان دارم که مسلمانان جهان در سایه تمسک به حبل الهی قرآن، از شراره‌های خشم کور دشمنان در امان خواهند بود و شعله‌های این آتش، به‌زودی دامن خودشان را فرا خواهد گرفت.»

اهانت به ساحت مقدس اسلام، موجبات خشم و نفرت نسل آینده‌ساز جهان را فراهم می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه اهانت به ساحت مقدس اسلام، موجبات خشم و نفرت نسل آینده‌ساز جهان را فراهم می‌کند؛ خاطر‌نشان کرد: «اینجانب ضمن ابراز انزجار، خشم و همچنین محکومیت این اقدامات ضد اسلامی و ضد انسانی به ساحت کلام الهی که با چراغ سبز دولت سوئد انجام شده است، از همه مومنان، آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان دعوت می‌کنم تا به سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی علیه تمامی مقدسات واکنش نشان داده و با این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی و ناامن‌سازی جهان صورت می‌گیرد، مقابله کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار‌: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار