دانش‌آموز پایه‌ هفتم مدرسه‌ امام‌رضا(ع):

ارزش مداحان به کسی است که او را مدح می‌کنند

مشهد (پانا) - دانش‌آموز پایه‌ هفتم مدرسه‌ امام‌رضا(ع) گفت ارزش مداحان به کسی است که او را مدح می‌کنند، بنابراین باید خوش رفتار، اهل نماز و لایق این ارزش باشند.

کد مطلب: ۱۳۹۰۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارزش مداحان به کسی است که او را مدح می‌کنند

سید محمدحسین آقایی، دانش‌آموز پایه‌ هفتم مدرسه‌ امام‌رضا(ع) است. او از ۳ سالگی با مکان ها و فعالیت های مذهبی آشنا شده و از ۶سالگی به صورت حرفه‌ای با حضور در مساجد و جلسات خانوادگی به مداحی و فعالیت‌های قرآنی رو آورده است.

وی در گفت و گو با پانا گفت: «دویدن و بازی کردن در حیاط مسجد، رقابت بچه‌ها برای مکبر شدن و کمک رساندن به برنامه‌های مناسبتی مسجد و هیئت، حتی کلاس‌های مختلفی که تابستان‌ها در مساجد برگزار می‌شود، برای بچه‌ها خاطرات دل‌چسبی می‌سازد، به‌طوری‌ که مسجد و فضاهای معنوی مانند حرم و هیئت‌ها را برایشان به فضایی آشنا، صمیمی و امن برای گذراندن وقت‌های فراغت تبدیل می‌کند.»

وی بیان کرد:«ابتدا در مداحی از سبک سید مجید بنی‌فاطمه و سپس کم‌‍‌کم از مداح‌های دیگر تقلید می‌کردم. پس از آن، تلاش کردم زبان بدن خود را تقویت و شیوه‌ جدیدی را اجرا کنم. از استادانم برقراری ارتباط با مخاطب را فرا گرفتم. در کلاس به ما می گفتند شما مداح هستید و ارزشتان به کسی است که او را مدح می‌کنید. از آنجا که برای امام‌حسین(ع) می‌خوانید، پس ارزشمند می‌شوید. بنابراین باید خوش‌رفتار، خوش‌برخورد، اهل نماز و لایق این ارزش باشید. آن زمان تعدادی اجرا داخل مسجد داشتم، بیشتر به هیئت بیت‌الحسین(ع) می‌رفتم که اعضای آن هم‌سن‌ و سال خودم بودند و آنجا را دوست داشتم اما با اجرا در حرم رضوی، فعالیتم بیشتر شد.»

آقایی ادامه داد:« از ۸ سالگی با هیئت بیت‌الحسین(ع) آشنا شده‌ام و در کلاس‌های مدرسه‌ مداحی رضوان شرکت می‌کنم. بر اثر عشق و علاقه‌ خودم به اهل بیت(ع) و راهنمایی‌های پدرم، کم‌کم علاقه‌ام به مداحی بیشتر شد و در کنار آن، صوت، لحن و حفظ قرآن هم تمرین می‌کنم و جزء ۳۰ را حفظ هستم. معنای آیات را نیز گاهی با نگاه کردن به ترجمه یا پرسیدن از پدر و مادرم متوجه می‌شوم. جز مداحی، به آواز، فوتبال و رایانه علاقه دارم. در مسابقه‌ اذان دو سال پیش شبکه‌ پویا شرکت کردم و یک‌ میلیون تومان جایزه گرفتم و دوچرخه خریدم. در مسابقات قرآن مدرسه هم رتبه‌ برتر را به‌ دست آوردم و به ناحیه راه پیدا کردم. تاکنون در حرم مداحی و شعرخوانی داشته‌ام. نامم به ‌عنوان خادمیار نوجوان ثبت شده است و قرار است به‌زودی مکبری هم انجام دهم. پدر و مادرم همیشه مشوق و پشتیبانم بوده‌اند و استاد قربان‌پور و استاد پرنیان در این مسیر مرا یاری کرده‌اند که از همه‌ آن‌ها ممنونم.»

وی افزود: «تاکنون ۱۰ اجرا برای اعیاد و مناسبت‌هایی مانند عید غدیر، نیمه‌ شعبان و تولد امام‌رضا(ع) در صحن جامع رضوی، صحن امام‌خمینی(ره) و دارالحجه‌ حرم رضوی داشته‌ام که دو اجرا به صورت زنده از تلویزیون پخش شد.»

وی گفت: «احساس می‌کنم وقتی در حرم اجرا دارم، تأثیر خوبی بر همسالانم می‌گذارم. مثلا به‌ خاطر دارم در جلسه‌ای که تعدادی از بچه‌ها سر و صدا می‌کردند، وقتی من شروع به خواندن کردم، همگی در سکوت به اشعار گوش دادند. از زمانی که مداحی‌هایم را در حرم اجرا می‌کنم، دوستانم در مدرسه و بچه‌های اقوام هم به مداحی علاقه‌مند شده‌اند و در مدرسه گروه مداحی ایجاد کرده‌ایم.البته ابتدا اجرای برنامه‌های مداحی در نظرم خیلی مشکل بود اما کم‌کم با کمک پدر و مادر و استادانم و همین‌طور تمرین و تلاش خودم متوجه شدم توانایی‌های ما بی‌شمارند و کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.»

وی در پایان بیان کرد:«به دوستانم نیز پیشنهاد می‌کنم در هر کاری که علاقه دارند خود را دست‌کم نگیرند، تلاش کنند و به توصیه‌های استادان توجه کنند، حتما موفق می‌شوند.»

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار