زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت:

تمامی پیام‌رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند

به دنبال توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با روسیه هستیم

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت تمامی پیام‌رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز وزارت ارتباطات، همین حفظ حریم خصوصی افراد است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تمامی پیام‌رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند

عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی پیش آمده درباره انتشار عکسی از تبادل اطلاعات بین کاربران پیام‌رسان «بله»، اظهار کرد: پس از انتشار عکس مربوط به پیام رسان بله، به سازمان فناوری اطلاعات ماموریت داده شد تا مستندات را بررسی کند که بیانیه‌ای در این خصوص صادر شد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام‌رسان بله و سایر پیام‌رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.

زارع پور با یادآوری اینکه عکس مربوط برای رسیدگی به شکایات مردمی بود، اظهار داشت: در سایر پیام رسان های خارجی هم وقتی شکایت مردمی از محتوا انجام می شود، گزارشات مورد بررسی قرار می گیرد و این به هیچ وجه به هویت و حریم خصوصی افراد آسیب نمی‌زند.

ارائه نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در اجلاس اکو

وی ضمن اشاره به تعامل و همکاری با سایر کشورها نیز بیان کرد: ما در راستای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با همه کشورها همکاری می‌کنیم. چندی پیش اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو را داشتیم که از ۱۲ کشور نمایندگانی در آن حاضر شدند. هدف ما استفاده از ظرفیت‌های سایر کشورهاست تا محصولات و پلتفرم‌های ایرانی را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. در اجلاس اکو نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: همچنین وزرای حاضر در این نشست با کسب‌وکارهای ایرانی جلساتی گذاشتند و شاید جزو معدود اتفاقاتی بود که با این شکل و شمایل در کشور رخ داد. برخی از این موارد با استقبال مواجه شد و به امضای توافق رسید. امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند تا برای محصولات ایرانی بازاریابی هم داشته باشیم. امروز محصولات برخی شرکت‌های ایرانی به بعضی کشورها صادر می‌شود.

وی درباره همکاری با روسیه نیز خاطرنشان کرد: ما سفرهایی به روسیه داشته‌ایم و مقامات مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور نیز به ایران آمده‌اند. به دنبال توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با این کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار