در فاصله ۹روز تا آغاز فصل جدید؛

تنها ۳ باشگاه مشکلی برای ثبت قرارداد ندارند

۸۰ درصد لیگ روی هوا!

تهران (پانا) - لیگ برتر فوتبال در فصل جدید ۹ روز دیگر شروع می‌شود و در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی، پنجره ۹ باشگاه بسته است و ۱۰ تیم نیز هنوز سقف بودجه‌شان را به سازمان لیگ اعلام نکرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۹۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تنها ۳ باشگاه مشکلی برای ثبت قرارداد ندارند

به گزارش ایرنا؛ روز ۱۲ مردادماه فصل جدید لیگ برتر فوتبال آغاز می‌شود و طبق برنامه اعلام شده تیم‌های نساجی و پیکان از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه هفته آینده قرار است در دیدار افتتاحیه بیست‌وسومین دوره لیگ برتر به مصاف هم بروند.

با وجود فاصله کوتاه مانده تا شروع فصل جدید، خبری از ثبت قرارداد بازیکنان جدید نیست و به نظر می‌رسد باشگاه‌ها همه چیز را به دقیقه ۹۰ موکول کرده‌اند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که هیئت‌های فوتبال استان‌ها هفته آینده روزهای شلوغ و پرترافیکی را تجربه کنند.

شمارش معکوس برای آغاز لیگ برتر در حالی آغاز شده است که در فاصله ۹ روز به شروع این فصل، پنجره ۹ تیم بسته است و این تیم‌ها نمی‌توانند قرارداد بازیکنی را ثبت کنند!

سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، ملوان بندرانزلی و گل‌گهر سیرجان، ۴ تیمی بودند که با توجه به نداشتن بدهی، پنجره‌ نقل‌وانتقالاتی‌شان باز بود. علاوه بر این پنجره صنعت نفت هم با پرداخت بدهی‌ها باز شده است و گفته می‌شود دو تیم فولاد و پیکان هم مشکل شکایت‌های بازیکنان و بدهی‌هایشان را حل کرده‌اند و کمیته تعیین وضعیت به باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی این دو تیم هم رای داده است.

با اضافه شدن این دو تیم، حالا تنها ۷ تیم لیگ برتری مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنانشان ندارد و پنجره نقل‌وانتقالات ۹ باشگاه استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن، تراکتور، مس رفسنجان، استقلال خوزستان، آلومینیوم اراک، شمس‌آذر قزوین و هوادار با توجه به بدهی‌هایشان همچنان بسته است و این تیم‌ها اجازه ثبت قرارداد بازیکنانشان را ندارند.

علاوه بر پنجره باز و نداشتن بدهی، از لیگ امسال نامه رسمی اعلام سقف بودجه باشگاه‌ها هم به شروط ثبت قراردادها اضافه شده است. قانون سقف بودجه از امسال برای کنترل ریخت‌وپاش‌ها به باشگاه‌ها ابلاغ شد، به طوری که سقف ۲۵۰ میلیاردی لیگ برتری‌ها به همراه سقف بودجه ۳۲۵ میلیاردی نمایندگان ایران در آسیا به تیم‌های حاضر در لیگ برتر ابلاغ شد. به این مبلغ ۲۰درصد به عنوان آپشن‌ها هم اضافه می‌شود.

تا امروز تنها ۶ باشگاه استقلال خوزستان( ۹۰ میلیارد تومان)، پرسپولیس(۳۲۵ میلیارد)، گل‌گهر(۲۸۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون)، هوادار(۷۲میلیارد و ۶۶۰ میلیون )، صنعت نفت آبادان(۱۳۰ میلیارد) و نساجی( ۱۰۸ میلیارد) سقف بودجه‌شان را به سازمان لیگ اعلام کرده‌اند تا از این نظر برای ثبت قرارداد مشکلی نداشته باشند.

۱۰ باشگاه دیگر، سقف بودجه‌شان را اعلام نکرده‌اند و به نظر می‌رسد این باشگاه‌ها که برخی‌ از آنها پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان هم بسته است، همه چیز را به روز آخر موکول کرده‌اند. مسئله‌ای که می‌تواند آنها را دچار مشکل کند، به خصوص که سازمان لیگ اعلام کرده است که به تیم‌های بدهکار و آن‌دسته تیم‌هایی که سقف بودجه‌شان را به صورت رسمی اعلام نکنند، اجازه ثبت قرارداد نمی‌دهد.

با این تفاسیر و شرط پنجره باز و اعلام سقف بودجه، تنها سه باشگاه صنعت نفت، نساجی و گل‌گهر با توجه به نداشتن بدهی و اعلام سقف بودجه، مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنانشان ندارند و ۱۳باشگاه دیگر برای ثبت قرارداد با مانع اعلام سقف بودجه یا پنجره بسته به خاطر بدهی روبه‌رو هستند؛ یعنی چیزی بیش از ۸۰درصد تیم‌های لیگ برتری!

با چنین شرایطی به نظر می‌رسد هفته آینده روزهای خبرساز و شلوغی برای باشگاه‌های لیگ برتری باشد و ترافیک ساختمان سازمان لیگ در میدان شیخ بهایی تهران از شورای حل اختلاف سبقت بگیرد!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار