رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

رشد ۱۴۶ درصدی پروژه‌های تحویلی نوسازی مدارس طی 2 سال فعالیت دولت مردمی نسبت به زمان مشابه دولت قبل

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت پروژه‌های تحویلی طی 2 سال خدمت دولت مردمی نسبت به زمان مشابه دولت دوازدهم ۱۴۶ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۴۶ درصدی پروژه‌های تحویلی نوسازی مدارس طی 2 سال فعالیت دولت مردمی نسبت به زمان مشابه دولت قبل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ نشست دوجانبه حمیدرضا خان‌محمدی (معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان) با جواد قناعت (استاندار خراسان جنوبی) پیرامون بررسی وضعیت فضاهای آموزشی این استان برگزار شد.

خان‌محمدی در این جلسه که مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، گفت: سازمان نوسازی مدارس، جزو ساختارهای چابک نظام است و علی‌رغم کمبود نیروی انسانی، بازدهی بسیار خوبی از حیث نسبت کار انجام شده دارد.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از 1.5 مترمربع ابتدای انقلاب به 5.22 مترمربع در حال حاضر رسیده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که این رشد بیش از 3 برابری با وجود افزایش 288 درصدی جمعیت دانش‌آموزی بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و اولویت بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده خاطرنشان کرد: اعتبار بازسازی مدارس تخریبی از صندوق ذخیره ارزی تامین می‌شد که با مشکلات تحریم‌ها اعتبارات این ردیف دستخوش محدودیت‌هایی شد که در تلاش هستیم از راه‌های مختلف آن را جبران کنیم.

خان‌محمدی تصریح کرد: تحرکات بودجه‌ای برای سازمان لازم است تا بتوانیم مدارس فرسوده را زودتر جمع کنیم. نیازمند منابع جدید و بیشتر هستیم و مولدسازی، یکی از منابعی است که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام را حل کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به افزایش مدرسه‌سازی طی مدت فعالیت دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: پروژه‌های تحویلی طی 2 سال خدمت دولت مردمی نسبت به زمان مشابه دولت دوازدهم ۱۴۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در استان خراسان جنوبی اضافه کرد: در نگاه اول، سرانه فضای آموزشی استان از میانگین کشوری بالاتر است اما وقتی سرانه فضای آموزشی را به تفکیک مناطق بررسی می‌کنیم، کمبودها به طور دقیق مشخص می‌شود و در بعضی مناطق مشکلاتی وجود دارد اما به طور کلی وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با ذکر این نکته که اعتبارات محل محرومیت‌زدایی نیز در بودجه‌های استانی لحاظ شده است، تاکید کرد: لازم است سهم اعتبارات استانی مدرسه‌سازی به نسبت اعتبارات عمرانی استان بیشتر شده و موضوع مولدسازی نیز به طور جدی پیگیری شود تا پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکتی تکمیل شوند.

همچنین جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی با تشریح وضعیت استان گفت: خراسان جنوبی به لحاظ وسعت و محرومیت با مسائلی مواجه است. در شاخص‌های مربوط به فضای آموزشی نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی و همکاری آن‌ها را حل و فصل کنیم.

وی اظهار کرد: در طی 2 سال اخیر فضاهای آموزشی خوبی در استان بهره‌برداری شده و ۱۴۴ کلاس درس نیز تا مهرماه تحویل می‌شود. در مورد مدارس تخریبی، قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده که پیش‌بینی کردیم ۲۰۰ مدرسه تخریبی ظرف 3 سال بازسازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار