در جلسه هم‌اندیشی مشاوران مدارس منطقه ۴ عنوان شد:

تعیین اولویت‌های هدایت تحصیلی بر اساس عملکرد تحصیلی دانش‌آموز است

تهران (پانا) - کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه تعیین اولویت‌های هدایت تحصیلی صرفا بر اساس عملکرد تحصیلی دانش‌آموز در پایه‌های هفتم و هشتم و نهم بوده، بررسی‌های مشاوره‌ای را به‌عنوان مکمل در جهت تصمیم‌گیری بهینه دانش‌آموز مهم و اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تعیین اولویت‌های هدایت تحصیلی بر اساس عملکرد تحصیلی دانش‌آموز است

جلسه هم‌اندیشی مشاوران مدارس با موضوع تغییر فرم‌های هدایت تحصیلی در سال جدید، چالش‌ها و ساز و کارهای مهم در راهنمایی گروهی و مشاوره فردی با دانش‌آموزان در سالن پیچک اداره آموزش و پرورش منطقه 4 برگزار شد.

زهرا اصغرپور، کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه هیچ دانش آموز پایه نهمی نباید بلاتکلیف بماند، تصریح کرد: «آموزش و پرورش با هدف انتخاب رشته ای متناسب با استعداد، علایق و توانایی های دانش آموزان، برنامه هدایت تحصیلی پایه نهم را اجرا می‌کند. تعیین اولویت های هدایت تحصیلی صرفا بر اساس عملکرد تحصیلی دانش آموز در پایه های هفتم و هشتم و نهم بوده و بررسی های مشاوره ای به عنوان مکمل در جهت تصمیم گیری بهینه دانش آموز صورت می گیرد.»

اصغرپور با بیان اینکه مسئولیت اصلی انتخاب رشته تحصیلی بر عهده خود دانش‌آموز است و مشاور، والدین، معلمان و سایر افراد فقط نقش راهنما را دارند، گفت: «با افزایش آگاهی هر چه بیشتر توسط مشاوران مدارس دانش آموزان می‌توانند در شناخت از خود و رشته‌های تحصیلی نتیجه مطلوب تری کسب کنند. بدیهی است عدم ارائه مشاوره تحصیلی کافی و مناسب، دستیابی دانش‌آموزان را به اهداف آموزشی مختل می‌کند.»

وی همچنین افزود: «فرآیند هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییرات مثبتی داشته است. از جمله این تغییرات می‌توان به استانداردسازی آزمون‌های مشاوره‌ای، تحلیل نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی در قالب سیستم خبره فردی برای هر دانش‌آموز به صورت منحصربه‌فرد، استفاده از ظرفیت فضای بصری و تولید محتوای چندرسانه‌ای برای دانش‌آموزان، والدین، مشاوران، مدیران و تولید کارتابل فردی هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان، مشاوران و مدیران در سامانه هدایت تحصیلی اشاره کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار