امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم :

محرم در فرهنگ اسلام یک تحول عمیق و انقلاب انسان‌ساز است

رباط‌کریم(پانا) - امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم، در مراسم نماز جمعه، محرم را در فرهنگ اسلام یک تحول عمیق و انقلاب انسان‌ساز دانست که نشان داد خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
محرم در فرهنگ اسلام یک تحول عمیق و انقلاب انسان‌ساز است

حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی گفت : معنای تقوا مرکب از دو جزء است؛ یکی ترک محرمات و دیگری انجام واجبات. در نهج‌البلاغه‌ مولا امیر‌المومنین علی(ع) تقوا به معنای حالت روحانی و ملکه‌ مقدسی است که روح را قدرتمند و نیرومند می‌سازد تا بتواند نفس اماره و تمایلات سرکش را مهار کند. همچنین زاد و توشه‌ی قیامت و آخرت است و انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند و پناهگاهی است که به انسان‌ها ایمنی می‌بخشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان رباط‌کریم با اشاره به آغاز ماه محرم گفت : این روزها زمین و زمان سوگوار اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان گرامی و اصحاب ایشان هستند، که با قیام خود و خون خویش اسلام را آبیاری کردند. محرم در فرهنگ اسلام فقط لحظه‌هایی از زمان نیست؛ بلکه محرم در فرهنگ اسلام یک تحول عمیق و انقلاب انسان‌ساز است که نشان داد خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است و زندگی با عزت و شرف در گرو پیروی از خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت است. قیام عاشورا در واقع نقطه‌ی عطف رویارویی حق و باطل است.

وی در ادامه تصریح کرد : دشمن از محرم و صفر سیلی خورده است و به دنبال انتقام گرفتن است؛ علت شکست‌ناپذیر بودن مردم ایران را فرهنگ عاشورا، پیروی از مکتب و آیین اسلام و آموزه‌های آن می‌داند و بر خلاف زمان رضاخان که مجالس عزاداری را به تعطیلی کشاند، امروزه به شیوه‌ مدرن و نرم به دنبال تحریم و بی‌محتوا کردن این مجالس است‌. بنابراین مبلغان دینی و مداحان باید به این امر واقف باشند و همانطور که مراسم عید غدیر امسال تاریخی برگزار شد، مراسم عاشورا و تاسوعا باید هرچه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر و با پیراستگی تمام برگزار شود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به هتک حرمت و به احترامی به قرآن‌کریم برای بار دوم در کشور سوئد هدف دشمنان را از این عمل گستاخانه را دو عامل مهم دانست و افزود: یکی انحراف افکار از فروپاشی اسرائیل و دوم اختلاف‌افکنی میان ادیان توحیدی و اینکه این اقدام آنان نشان از ضعف و ترس از رشد اسلام است.

پس از اقامه‌ی نماز جمعه، نمازگزاران با تجمع خود در راهپیمایی علیه هتک حرمت به قرآن کریم، انزجار خود را نسبت به این عمل زشت و شنیع اعلام کردند.

دانش‌آموز خبرنگار : مهدیه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار