امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم:

قدردانی از مادران شهید به مثابه قدردانی از خود شهید است

رباط‌کریم (پانا) - امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم قدردانی از مادران شهید را به مثابه قدرانی از خود شهید دانست و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از نقش‌های مادران و همسران شهید برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از مادران شهید به مثابه قدردانی از خود شهید است

حجت‌الاسلام حسن ترابی خطیب نماز جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌ اول با اشاره به آیات قرآن‌ کریم و احادیث پیامبر و ائمه‌ اطهار، گفت: «یکی از آثار مهم تقوا، عاقبت‌به‌خیری است. انبیاء و اولیاء دین همیشه از خداوند عاقبت‌به‌خیری را مسئلت می‌کردند و برای جلوگیری از انحراف خود از دین به خدا پناه می‌بردند و در این مسیر همواره به سه نکته‌‌ مهم توجه می‌کردند؛ مراقبت از روح خود، قرار گرفتن در خط دین و خارج نشدن از آن و هم‌چنین دچار غرور نشدن‌. بنابراین ما با توجه به این سه نکته باید برای حسن‌ عاقبت خود بسیار تلاش کنیم و همانند آنان همیشه از خداوند طلب عاقبت‌بخیری را داشته باشیم.»

ترابی در خطبه‌ دوم ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) اظهار کرد: «حضرت مسیح(ع) پیامبری بود که تلاش فراوانی در مسیر توحید کرد و مسیر را به پیروان خود نشان داد؛ اما متاسفانه، عده‌ای خونخوار، جانی و مستکبر نام حضرت مسیح(ع) را دستاویز قرار داده و جهان را با مشکلات فراوانی مواجه نموده و میلیون‌ها نفر را به خاک و خون کشیدند. قطعا اگر آن حضرت در این دوره حضور داشت؛ اولین کارش مبارزه با آنان بود.»

امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم با اشاره به ۱۳ ماه جمادی‌الثانی، روز تکریم از مادران و همسران شهدا بیان کرد: «حضرت ام‌البنین مادری فداکار و بانویی با عظمت بود که با تلاش، شکیبایی و استقامت پس از عمری مقاومت در برابر سختی‌ها و با اهدای چهار فرزند رشید خود به پیشگاه امام حسین(ع) در ۱۳ جمادی‌الثانی سال ۶۴ هجری، رحلت کرد و در قبرستان بقیع، آرامگاه خوبان و در جوار فرزندان حضرت زهرای مرضیه(س) رحل اقامت گزید.»

ترابی ادامه داد: «امروز امنیت و آزادی کشور اسلامی ما، مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست. همسران شهدا در دفاع مقدس نقش‌آفرینی بسیاری داشتند و امروز هم در جامعه ایفا‌ی نقش می‌کنند. در سال‌های اخیر به پاس قدردانی از ایثار، فداکاری، صبر و مقاومت مادران شهدا سالروز رحلت حضرت ام‌البنین به عنوان روز تکریم از مادران و فرزندان شهدا نام گرفته است. قدردانی از مادر شهید در حقیقت قدردانی از خود شهید است؛ چرا که نقش بسیار تاثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و ادامه دادن راه شهدا دارند.»

وی همچنین به حادثه‌ مقر فرماندهی شهرستان راسک اشاره کرد و گفت: «دشمنان بدانند که حافظان امنیت و پاسداران نظم و آرامش جامعه انتقام این شهیدان را خواهند گرفت. با کمال تاسف پاکستان به مأمن تروریست‌ها تبدیل شده و این پذیرفتنی نیست و جمهوری اسلامی، بارها و بارها اعلام کرده که در حفظ مرزها با کسی تعارف ندارد.»

حسن ترابی، خطیب نماز جمعه‌ی شهرستان رباط‌کریم در پایان سخنان خود با تاکید بر دست‌ نیافتن صهیونیست‌ها به اهداف پلید خود در جنگ غزه گفت: «تلفات سنگین‌ آنان برایشان شکست را در پی داشته و ترس سربازان آن‌ها موجب شده که یکدیگر را بکشند و دیگر روحیه و انگیزه‌ای نداشته باشند. امروزه غزه به گورستان نیروهای زبده ارتش اسرائیل تبدیل شده است و نقش حزب‌الله و انصار‌الله یمن بسیار تاثیرگذار بوده و تلفات زیادی را به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند؛ به طوری که حتی اقتصاد اسرائیل در حال فلج شدن است و البته که پیروزی از آن مقاومت و مردم غزه است.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار