مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد:

جهاد دانش‌آموزان یزدی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد با بیان اینکه بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار در قالب طرح شهید عجمیان آغاز شده است، گفت به‌واسطه همت و پشتکاری که دانش‌آموزان یزدی از خود نشان داده‌اند، حرکت جهادی دانش‌آموزان یزدی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جهاد دانش‌آموزان یزدی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد

مراسم افتتاحیه طرح شهید عجمیان (نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم برخوردار) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مدیرکل آموزش‌‌ و‌ پرورش و جمعی از مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان یزد برگزار شد.

محمدکاظم رحیمی نژاد در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.

وی با بیان اینکه پویش ملی شهید عجمیان به‌منظور بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار کشور شکل‌ گرفته است، ادامه داد: اکنون دانش آموزان در راستای عمران و آبادانی مدارس وارد عرصه جهادی شده‌اند.

رحیمی ‌نژاد ادامه داد: دانش‌آموزان جهادگر در قرارگاهی گرد هم آمده‌اند و الان با توجه به شرایط فصلی که داریم طرح شهید عجمیان به‌منظور تعمیر و بهسازی فضای مدارس در حال انجام است.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی، سازندگی و فرهنگیان دست‌به‌دست هم داده تا این طرح با عظمت انجام شود.

رحیمی ‌نژاد تصریح کرد: ارزش کاری که در طرح شهید عجمیان صورت می‌گیرد، علاوه بر آبادانی احساس تعلق و مشارکت افراد است؛ مسئولیت‌پذیری و ادای دین به جامعه توسط دانش‌آموزان در قالب طرح شهید عجمیان آثار بابرکتی را از خود برجای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی اصل اساسی برای تعالی و توسعه هر جامعه‌ای است، ادامه داد: باید فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان را ماندگار کنیم؛ چرا که باور داریم یزد به‌واسطه همتی که مردمانش داشته‌اند، نگین کویر شده است؛ ایمان به مشارکت و مسؤلیت پذیری برای پایداری در مردم یزد نهادینه شده است.

رحیمی نژاد گفت: به‌واسطه همت و پشتکاری که دانش‌آموزان یزدی از خود نشان داده‌اند، حرکت جهادی دانش‌آموزان یزدی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: طرح بهسازی و شاداب سازی حدود ۴۰۰ مدرسه در ۵۶ محله کم برخوردار استان در راستای محرومیت‌زدایی در قالب طرح شهید عجمیان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه حرکت‌های عدالت بخشی در محلات کم برخوردار اقدام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایطی فراهم کنیم که مدارس دولتی از شرایط بهتری برخوردار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار