آغاز به کار بهسازی و شاداب سازی ۴۰۰ مدرسه در استان یزد

یزد (پانا) - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز طرح بهسازی و شاداب سازی ۴۰۰ مدرسه در ۵۶ محله کم‌برخوردار استان در راستای محرومیت‌زدایی و در قالب «طرح شهید عجمیان» خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار بهسازی و شاداب سازی ۴۰۰ مدرسه در استان یزد

محمدعلی نژاد حسینیان گفت: این طرح به نام «شهید سید روح الله عجمیان» و به منظور به‌سازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار و با مشارکت اداره کل نوسازی، اداره کل آموزش و پرورش، خیرین، بسیج سازندگی و گروه های جهادی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح کار بزرگی است که قطعا می تواند آثار مثبتی را در مدارس مورد هدف به همراه داشته باشد، اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج روحیه جهادی بین دانش آموزان و تعمیرات جزئی مدارس از قبیل ایزوگام، گچ‌کاری، محوطه‌سازی و رنگ آمیزی انجام می شود.

نژاد حسینیان با بیان اینکه از دیرباز طرح های مختلفی در این حوزه در دوره های مختلف به اجرا در آمده است ادامه داد: در دولت سیزدهم نیز این رویه با عزمی جدی تر و با رویکرد تربیتی از اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز و این نهضت عظیم به نام شهید والا مقام «روح الله عجمیان» مزین شده است.

وی گفت: ترویج و تعمیق فرهنگ و روحیه تعامل، همکاری، مسئولیت اجتماعی و ترغیب دانش آموزان به حرکت های جهادی و استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و بهره وری از مهارت‌های کسب شده توسط دانش آموزان از دیگر اهداف است.

نژادحسینیان تأکید کرد: شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه های جهادی در مدارس گذاشته است.

لازم به ذکر است استان یزد بیش از ۲۷۰ هزار دانش آموز و ۱۵۰۰ مدرسه دارد که ۳۰ درصد مدارس استان یزد فرسوده و نیاز به بهسازی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار