معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سامانه نورینو، طرحی برای پایش مدیریتی حوزه پرورشی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت داده‌های سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری ادارات کل، مناطق و مدارس تکمیل می‌شود که این امر می‌تواند قدم‌های مهمی برای پایش وضعیت عملکردی امور پرورشی باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نورینو، طرحی برای پایش مدیریتی حوزه پرورشی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مراکز مشاوره استان همدان حضور یافت، همچنین نشست مشترک شورای معاونین استان و معاونین پرورشی ادارات تابع نیز با حضور باقرزاده برگزار شد.

وی در این نشست که پیرامون مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان برگزار شد، به یکی از رویکردهای مهم معاونت پرورشی در سال جاری، اشاره کرد و گفت: تلاش شده تا روش کار مربیان پرورشی، به‌جای چارچوب بخشنامه‎‌ای، بر اساس اقتضا و تشخیص درست شرایط صورت گیرد.

باقرزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، افزود: بزرگترین چالش امروز آموزش و پرورش، نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه لازم است اختیار و اراده تربیت شونده در تربیت و پرورش به جد در نظر گرفته شود، وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی پرورشی را از جمله چالش‌‌های مهم برشمرد که در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، انتظار خود را از مدیران و مربیان پرورشی بر دو مدار تکلیفی و اقتضایی محدود دانست و گفت: کافی است مدیران و مربیان پرورشی برای تحقق ۵ هدف اساسی و واجب شامل ایمان، با تمرکز بر اقامه نماز اول وقت در مدارس، امید، با تمرکز بر سفر و اردوهای تربیتی، هویت، با تمرکز بر عضویت دانش‌آموز در دست کم یک تشکل دانش‌آموزی، نشاط، با تمرکز بر شرکت دانش‌آموزان در مسابقات مختلف و خردورزی، با تمرکز بر فراهم‌سازی موقعیت‌های گفت‌وگو بین دانش‌آموزان و مسئولان که همه این‌ها بر اساس سند تحول بینادین و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، برنامه‌های متمرکز و تکلیفی داشته باشند.

وی، سامانه نورینو را طرحی به منظور پایش مدیریتی حوزه پرورشی در وزارتخانه معرفی کرد و افزود: داده‌های سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری ادارات کل، مناطق و مدارس تکمیل می‌شود. که این امر می‌تواند قدم‌های مهمی برای پایش وضعیت عملکردی امور پرورشی باشد.

باقرزاده با اشاره به این که نادیده گرفتن عاملیت تربیت شونده در تربیت و پرورش، از چالش‌های اساسی حوزه پرورشی است، گفت: مدارس را باید در زمینه برنامه‌‌های خارج از فضای آموزشی تقویت کرد و مدارس را به سمت تلفیق واقعی آموزش با پرورش سوق داد.

وی همچنین در این سفر درآیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری اُمید فردا و تقدیر از برگزیدگان تولید محتوای مجازی یادواره ۸۰۰۰ شهید استان همدان که با حضور جمعی از مسئولین، فرهنگیان و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات خانه معلمان همدان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در رشته‌های قرآنی، فرهنگی و هنری، ورزشی و سایر رشته‌ها، موقعیت‌‌های متنوعی را برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در یادگیری و تقویت استعدادهای درونی آنان فراهم می‌‌کند.

باقرزاده افزود: برای اولین بار در سطح کشور تمام دانش‌آموزان را در سامانه جامع معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (نورینو) ثبت کرده‌ایم که در این راستا، مشارکتی بالغ بر ۳ میلیون دانش آموز در سطح مدارس سراسر کشور را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای هم به آمار آسیب های اجتماعی در سال‌های اخیر داشت و گفت: بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد که آسیب‌های اجتماعی طی ده سال گذشته، متاسفانه جهش بسیار زیادی داشته که با ایجاد و تقویت روحیه ایمان، نشاط، پرسشگری و خردورزی در بین نوجوانان و جوانان می توان این آمار را به حداقل رساند.

گفتنی است در استان همدان بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند که از میان آنان از هزارو صد دانش آموز به عنوان برگزیده استانی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار