معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
بهترین کار در اجرای برنامههای فرهنگی و تربیتی، سپردن نقش به دانشآموزان است
در هیئات دانشآموزی اجرای تمامی برنامهها بر عهده خود دانشآموزان است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامههای فرهنگی و تربیتی بهترین کار، سپردن نقش به دانشآموزان است، اظهار کرد در هیئات دانشآموزی اجرای تمامی برنامهها بر عهده خود دانشآموزان است و تمامی نقشها توسط خود آنها ایفا میشود؛ نقشهایی مانند خدمت به زوار و عزاداران امام حسین(ع)، خدمت در بخش مداحی، مدیحهسرایی، اجرای برنامهها، پذیرایی و... که هرکدام از این کارها میتواند در آینده آن دانشآموز اثرگذار باشد.
اصغر باقرزاده با بیان اینکه برگزاری سوگوارههایی مانند «احلی منالعسل» نمادین و در جهت بزرگداشت شهادت حضرت قاسم(ع) است به پانا گفت: «برای نهادینهسازی بسیاری از برنامهها نیاز به فرایندهای مستمر داریم، فرایندهایی که بتواند در طول سال دانشآموزان را نسبت به برنامههای فرهنگی و تربیتی حساس کند.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامههای فرهنگی و تربیتی بهترین کار، سپردن نقش به دانشآموزان است، اظهار کرد: «در هیئات دانشآموزی اجرای تمامی برنامهها بر عهده خود دانشآموزان است و تمامی نقشها توسط خود آنها ایفا میشود؛ نقشهایی مانند خدمت به زوار و عزاداران امام حسین(ع)، خدمت در بخش مداحی، مدیحهسرایی، اجرای برنامهها، پذیرایی و... که هر کدام از این کارها میتواند در آینده آن دانشآموز اثرگذار باشد.»
وی با اشاره به اینکه سپردن نقش به دانشآموزان در موقعیتهای مختلف میتواند تکرار شود، تصریح کرد: «ایام محرم یکی از این موقعیتها است، دانشآموزان در برنامههای فرهنگی دیگر نظیر برنامه اوقات فراغت، برنامه شروع سال تحصیلی جدید و ... به درستی نقش ایفا کنند.»
باقرزاده با یادآورشدن این موضوع که باید نقشها به صورت مداوم برای دانشآموزان تعریف شود، عنوان کرد: «همزمان با حضور دانشآموز در نقشهای مختلف، او با مقولههایی مانند مسئولیتپذیری و نقشآفرینی در مسائل فرهنگی آشنا میشود که منجر به نهادینهشدن هنجارهای تربیتی درون وی خواهد شد.»
ارسال دیدگاه