عضو شورای شهر تهران خواستار شد؛

جلسه شورای سلامت برای رسیدگی به مشکلات بازنشستگان شهرداری برگزار شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواستار برگزاری جلسه شورای سلامت برای رسیدگی به مشکلات بازنشستگان شهرداری شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای سلامت برای رسیدگی به مشکلات بازنشستگان شهرداری برگزار شود

ناصر امانی در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده می خواستم این تذکر را در هفته قبل مطرح کنم، اظهار کرد: ۲۳ تیرماه روز تکریم بازنشستگان و خانواده بود که در تقویم ملی ثبت شده است؛ در شهرداری تهران دو برابر شاغلین بازنشسته داریم که تابع صندوق بازنشستگی شهرداری، صندوق کشوری و تأمین اجتماعی هستند و حداقل سه برابر جمعیت شاغل شهرداری است.

وی افزود: تنها دسته اول تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری تهران هستند و بنده به این عزیزان یادآوری می کنم که شورای شهر تهران به هیچ عنوان آنها را فراموش نکرده و با رأی تمام اعضای شورا دو کار خوب انجام دادیم و حق مسکن آنها معادل شاغلین بوده و یک میلیون برای بازنشستگان قبل از سال ۹۰ اضافه کردیم. شهرداری نیز به این دو مصوبه عمل کرد که از شهرداری و صندوق بازنشستگی آن تقدیر می کنیم که البته اجرای اقدامات نیاز به منابع بیشتر و تصمیم گیری هایی فراتر از شهرداری دارد.

امانی با بیان اینکه تعدادی از بازنشستگان، شهرداران مناطق و مدیران عامل و معاونین بودند، تصریح کرد: نیاز به توجه و تکریم منزلت بازنشستگان وجود دارد؛ یکی از اولین خواسته های بازنشستگان شهرداری رفع مشکلات درمانی آنهاست که نیازمند پیگیری است. بازنشستگان درگیر دارو و درمان و بیمارستان هستند و بخش عمده ای از حقوق خود را صرف درمان می کنند. البته بازنشستگان صندوق شهرداری از دفترچه استفاده می کنند اما این مزیتی که شهرداری تهران دارد، به دلیل ناهماهنگی موجب رنجش خاطر آنان شده است.

وی ادامه داد: سال قبل در کمیته تشکیلات و منابع انسانی توافق کردیم که حق بیمه بازنشستگان که ۲.۵ درصد کم می شد به یک درصد برسد اما این اقدام انجام نشد؛ شورای سلامت شهرداری هشت ماه است تشکیل نشده و قول دادند که جلسه تشکیل دهند و یک ماه از آن قول گذشته و جلسه ای برگزار نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بهتر بود برنامه ای برگزار و شهردار تهران شنونده دغدغه بازنشستگان می شد و مشکلات آنها در این برنامه مطرح می شد. بنده تذکر می دهم که شورای سلامت در اسرع وقت برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار