مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی:

هویت شهری و محلی در استان مرکزی در سطح پایینی قرار گرفته است

اراک (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت هویت شهری و محلی و نگاه هویتی در فضای استان مرکزی در سطح پایینی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هویت شهری و محلی در استان مرکزی در سطح پایینی قرار گرفته است

محمد‌امین باقری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در اختتامیه اولین جشنواره قصه‌گویی هویت اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «هویت» با موضوع استان مرکزی در رشته‌های پوستر، فیلم، عکس، قصه‌گویی و خوشنویسی با همکاری دانشگاه فرهنگیان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و شهرداری اراک در حال برگزاری است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش قصه‌گویی این جشنواره را با موضوع هویت بر عهده دارد.

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: سال گذشته در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری طرح هویت برنامه ریزی شد و تلاش کردیم از ظرفیت کانون در زمینه قصه‌گویی هویت با موضوع استان مرکزی استفاده کنیم و اولین جشنواره قصه‌گویی هویت استان مرکزی با ۳۷۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۳۰ اثر برتر از سوی داوران کشوری با حضور علی خانجانی پیشکسوت کانون داور بین المللی مشخص شدند که طی مراسم اختتامیه در استانداری از برگزیدگان تجلیل شد.

وی در خصوص هویت در استان گفت: همواره استان مرکزی در زمینه هویت نسبت به استان‌های دیگر ضعف داشته است و هویت شهری و محلی و نگاه هویتی در فضای استان در سطح پایینی قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: سعی کردیم نگاه کودکان و نوجوانان در کنار مولفه‌های ملی را به سمت مولفه‌های استانی سوق دهیم تا از طریق قصه‌گویی هویت به معرفی آن‌ها بپردازیم و افتخار می‌کنیم که در این مسیر قدم برداشتیم.

علی خانجانی، داور بین المللی قصه‌گویی و از پیشکسوتان و موسس برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کانون به عنوان یکی از داوان جشنواره هویت استان مرکزی عنوان کرد: کانون پرورش فکری برای کودکان در رده‌های سنی مختلف و متناسب با شرایط سن کودک برنامه سرگرمی و کتاب تولید می‌کند و این یعنی دیده شدن کودکان در کانون و هویت بخشیدن به کودکان که از مهم‌ترین اهداف در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار