معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت مدرسه است

زنجان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره تدریس برتر مقدمه‌ای برای خودسازی دانشجومعلمان است، گفت معلم خوب خلق نمی‌شود بلکه با کسب دانش و مهارت بصورت تدریجی ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت مدرسه است

مهدی کاظمی، ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه فرهنگیان در اجرای مطلوب جشنواره تدریس برتر، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یکی از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت مدرسه است و عنصر اصلی این تحول معلمان هستند.

وی ادامه داد: نقش معلم در سند تحول بنیادین، هدایت کننده، اسوه بصیر و امین در فرایند تعلیم و تربیت است که این نقش با هنرنمایی معلمان از طریق روش های تدریس محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معلم صرفا آموزش دهنده نیست، اظهار کرد: مهمترین نقش معلم در مدرسه شکل‌دهی تربیتی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روش تدریس مطلوب را دارای ویژگی‌هایی خاص دانست و تشریح کرد: سند برنامه درسی ملی برگرفته از فطرت گرایی توحیدی است که این نگاه در روش تدریس باید مد نظر قرار گرفته شود. همچنین تنوع بخشی در ارائه خدمات آموزشی و فرصت‌های تربیتی می‌تواند به تدریس خوب منجر شود.

وب ادامه داد: ارتقا کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت با تکیه بر فناوری های آموزشی، نحوه ارزیابی و سنجش و در آخر توجه به پژوهش و پرورش دانش آموز خلاق و نوآور میسر خواهد بود.

کاظمی با بیان اینکه معلم خوب خلق نمی‌شود، بلکه ساخته می‌شود،گفت: خودسازی معلم تدریجی است و با کسب دانش و مهارت اتفاق می افتد.

وی در انتها از دانشجو معلمان خواست تا شان و قدر معلمی را بدانند، چرا که معلمی عشق است و جامعه با تمام فراز و نشیب‌ها بیشترین اعتماد را به معلمان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار