مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خبر داد:

کسب رتبه اول پوشش تحصیلی کشور در دوره متوسطه توسط آموزش و پرورش مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران از کسب رتبه اول پوشش تحصیلی کشور در دوره اول متوسطه توسط آموزش و پرورش مازندران خبر داد و اظهار کرد آموزش و پرورش استان مازندران توانست با پیگیری‌های مستمر و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، رتبه اول پوشش تحصیلی کشور را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کسب کند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول پوشش تحصیلی کشور در دوره متوسطه توسط آموزش و پرورش مازندران

حسین کمالی اظهار کرد: استان مازندران به برکت نظام جمهوری اسلامی و با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند همواره از استان های پیشرو و برتر در ایجاد فرصت های برابر آموزشی، برقراری عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی بوده و توانسته است اعتماد خانواده ها و جامعه هدف را جلب کند و با وجود همه گیری کرونا در سال های گذشته و آسیب های آموزش در فضای مجازی، به یاری خداوند متعال و پیگیری های مجدانه و مسئولانه همکاران در ستاد و صف، بیشترین درصد جذب دانش آموز در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین اظهار کرد: نرخ پوشش تحصیلی واقعی پسر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در کشور در دو جنسیت پسر و دختر ۹۰.۰۷ و این نرخ در استان مازندران در جنس پسر ۹۴.۱۸ و دختر ۹۶.۹۶ و نرخ مجموع ۹۵.۹۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین نرخ گذر از دوره ابتدایی به اول متوسطه استان را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۹۸.۴۵ درصد اعلام کرد و افزود: در این شاخص در رتبه دوم کشور هستیم که انتظار می رود با هماهنگی و تعامل مدیران مدارس ابتدایی و اول متوسطه استان، این شاخص به بالاترین رقم ممکن برسد.

این مقام مسئول در پایان از تلاش های ارزنده مدیران مدارس دوره اول متوسطه استان در این زمینه قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با شروع ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه تلاش ها به جذب حداکثری دانش آموزان به مدارسه به عنوان کانون تربیت محله معطوف شود و با برنامه ریزی در شوراهای مدارس، زمینه توفیقات روزافزون برای آینده سازان ایران اسلامی مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار