معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز خبر داد:

تشکیل ۲۰۰ گروه سرود همگانی دانش‌آموزی در البرز

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز اعلام کرد تاکنون با رویکرد تربیتی و پرورشی ۲۰۰ گروه سرود دانش‌آموزی در مدارس استان تشکیل شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل ۲۰۰ گروه سرود همگانی دانش‌آموزی در البرز

سردار فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان در انتقال بسیاری از فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای دینی است که در مدارس البرز شاهد رشد سرود و نغمه‌های دینی و انقلابی هستیم.

وی بیان کرد: برای انتقال پیام تعلیم و تربیت به دانش آموزان از هنر استفاده می کنیم زیرا نقش هنر و به طور ویژه موسیقی، سرود و نغمه‌های اثربخش و حماسی در دستاوردهای انقلاب و نظام یک نکته مهم است.

فتح الهی تصریح کرد: سرود به لحاظ لذت‌بخشی، زیبایی، انتقال محتوا و مفاهیم ارزشمند است که می توان از آن در عرصه تعلیم و تربیت بهره گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به اینکه تضعیف این جایگاه هنری در نظام هنری خواسته دشمن است، خاطرنشان کرد: ما باید از این ظرفیت ارزشمند بیشتر استفاده کنیم زیرا هنر را می توان به عنوان بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های دینی، اقتصادی، اجتماعی و علمی به مخاطب یاد کرد.

وی ادامه داد: سرود آسان‌ترین، بهترین و اثربخش‌ترین موقعیت تربیتی است که می توان از کارکردهای آن در فضای مدارس برای انتقال پیام ها استفاده کرد.

فتح الهی در ادامه اضافه کرد: باید به دنبال خلق موقعیت‌های تربیتی برای نهادینه شدن آموزه‌های تربیتی باشیم که سرود یکی از بهترین این ابزارهاست.

فتح الهی در پایان با بیان اینکه سرود شادابی را در مدارس ایجاد می کند، تاکید کرد: سرود جریان‌سازترین، فعال‌ترین و بزرگترین فعالیتی است که می‌تواند در آموزش و پرورش تقویت شود تا در راستای پاسخ دادن به دغدغه مقام معظم رهبری در سرود و همسرایایی گام برداشته باشیم.

دانش‌آموزخبرنگار: ابوالفضل جانی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار