مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

فرهنگ، محل تنفس جامعه است

تبریز (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ در شکل‌گیری هویت اجتماعی، فرهنگ را محل تنفس جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ، محل تنفس جامعه است

سید محمد حسین بلاغی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز ملی عفاف و حجاب گفت: اصحاب رسانه در قبال تعالی بخشی به اجتماع و در قبال مطالبه گری منصفانه سعی بر انجام وظیفه ای که بر عهده دارند هستند و لذا در این راستا عمده غریق به اتفاق جریان رسانه استان یک جریان متعهد و مستقل است که با دست اصحاب رسانه انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در سطح کشور، استان آذربایجان شرقی از لحاظ کمی در خصوص تعداد رسانه بعد از استان تهران رتبه دوم را از آن خود کرده است و لذا در این خصوص این موضوع برای استان یک موقعیت و ظرفیت بسیار عالی به شمار میرود که در این راستا سعی داریم با تعامل و همکاری گام های موثری در این خصوص برداریم.

بلاغی اظهار کرد: تا مبنای سیاست گذاری فرهنگی به مبنای اول سیاست گذاری در کل ارکان کشور تبدیل نشود نمی‌توانیم در مورد پیشرفت، تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم چرا که فرهنگ محل تنفس جامعه است و هویت ما را شکل می‌دهد و لذا در این راستا اگر امروز این هویت را تثبیت نکنیم هیچ یک از ارکان جامعه نمی‌تواند در مسیر درست خود حرکت کنند چرا که فرهنگ پایه و بنیانی است که باید در نگاه کلان کشور به اولویت اصلی و اساسی تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید در چند محور از قبیل مردمی سازی فرهنگ، تربیت نیروی هنری و تشکیل هسته های هنری مردمی، طرح ایجاد مرکز رشد هنر، تشکیل هسته های هنری و توزیع متوازن منابع در اختیار هم به لحاظ موضوعی و هم به لحاظ جغرافیایی است که در تلاش هستیم تمامی فعالیت ها را بر اساس این رویکرد ها طراحی و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم ۲ هزار نفر تحت پوشش ۳ شهرستان محروم که شهرستان چاراویماق، هشترود و هوراند هستند قرار گرفتند که در این راستا بر اساس تصمیم گیری هایی که شده در نظر داریم آموزش دیده ها را به یک کسب و کار پایدار تبدیل کنیم.

این مقام مسئول افزود: بیش از ۱۰ رویداد نمایش ملی و منطقه ای در سال ۱۴۰۲ در حوزه نمایش در استان آذربایجان شرقی انجام گرفته است و لذا در خصوص پروژه مقبرة‌الشعرا که باید محور ادبیات منطقه و جهان شود پس از سال ها خون تازه ای به این پروژه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تزریق شد و نزدیک ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل این پروژه اختصاص یافته و از محل تسهیلات ماده ۵۶ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ارشاد به تکمیل پروژه های فرهنگی هنری استان در سال ۱۴۰۲ اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل اصلی جشنواره ها موضوع عفاف و حجاب و خانواده است چرا که نهاد جامعه ساز و نهاد فرهنگ اساسا نهاد خانواده است و لذا در این راستا در نظر داریم با طراحی فعالیت های متنوع این نهاد ها را زنده نگه داریم.

بلاغی اظهار کرد: کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان یک کنگره فرهنگی است که یک هویت فرهنگی دارد و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول کمیته فضا سازی و تبلیغاتی است که نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد به این موضوع یک نگاه تبلیغی، ترویجی و تولید اثر است.

وی ادامه داد: آیین تجلیل از بانوان فعال فرهنگ و هنر، جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با موضوع خانواده، زن و جایگاه متعالی این حوزه، جشنواره ملی خوشنویسی غدیر که بیش از ۵۰۰ اثر جمع آوری شده است و جشنواره ملی حیدر بابا شهریار از جمله برنامه هایی هستند که در چهار روز اخیر برگزار خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: تقویت هویت دیگر مناطق به غیر از تبریز و ضریب دادن به این هویت از وظایف اصلی ما است و لذا امید است بتوانیم با انجام وظایفی که بر عهده داریم و اجرای برنامه ها و فعالیت های طراحی شده گام های موثری و درخشانی در خصوص فرهنگ و هنر برداریم و شاهد رویداد های عالی در این حوزه باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار