معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

آیا مشاغل خانگی در رشد صنعت اثرگذار است

هدف‌گذاری وزارت کار این است که امسال ۱۵ درصد از مشاغل ایجادی در حوزه مشاغل خانگی باشد

تهران (پانا) - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 80 درصد از بازار کار کشور در دست صنایع خرد است، عنوان کرد که توسعه مشاغل خانگی دقیقا موجب توسعه کسب‌وکارهای خرد است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آیا مشاغل خانگی در رشد صنعت اثرگذار است

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه مشاغل خانگی یکی از ارکان مهم ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: «دیگر نگاه سنتی به مدت هاست که مشاغل خانگی وجود ندارد و این نوع شغل‌ها منبع اصلی درآمد افراد جامعه محسوب می‌شود.»

وی افزود: «در شرایط کنونی که مجوز برای مشاغل خانگی صادر می‌شود و تسهیلات خوبی به این نوع مشاغل تعلق می‌گیرد قاعدتاً می‌توانیم به آینده تحول در بازار کار امیدوار باشیم اما موضوع اینجاست که برای توسعه این نوع مشاغل باید راهکارهای تازه‌تری داشته باشیم. نگرش ما بر توسعه پشتیبان‌های مشاغل خانگی است یعنی افرادی که مجموعه‌ای از مشاغل خانگی را پشتیبانی می‌کنند.»

معاون وزیر کار درباره اثرگذاری مشاغل خانگی بر رشد صنعت گفت:‌«کشورهای پیشرفته 15 درصد از GDP شان از مشاغل خانگی است. در ایران هم 80 درصد بازار کار در دست صنایع خرد است. توسعه مشاغل خانگی دقیقا منجر به توسعه کسب‌وکارهای خرد می‌شود و این موضوع قطعا در رشد صنعت تأثیرگذار است.»

کریمی درباره حمایت از مشاغل خانگی به سمت کارگاه شدن و ایجاد شغل برای تعداد بیشتر گفت: «تقویت مشاغل خانگی به گونه ای است که اجرای آن در همان خانه حمایت و تقویت شود نه اینکه لزوما توسعه‌اش به گونه ای باشد که کارگاهی راه‌اندازی شود چون در این حالت از تعریف مشاغل خانگی خارج خواهد شد.»

معاون اشتغال وزیر کار عنوان کرد: «سال گذشته 10 درصد از مشاغلی که ایجاد شد مربوط به مشاغل خانگی بود و امسال وزارت کار هدف‌گذاری کرده تا به عدد 15 درصد برسد. همچنین تا الان حدود 220 هزار مجوز صادرشده است.»

وی با اشاره به حمایت بانک مرکزی از مشاغل خانگی گفت: «بانک مرکزی قول مساعد داده است که اگر تا پایان مهرماه ۱۴۰۲مقدار ۸۰ درصد منابع و اعتبارات مشاغل خانگی جذب شود اعتبارات جدیدی را تخصیص دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار