معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا:

80 درصد ‌تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کرده‌اند

تهران (پانا) - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه 80 درصد تسهیلات خانگی را بانوان دریافت کرده‌اند، عنوان کرد که شعار وزارت کار هر خانه یک واحد تولیدی است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد ‌تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کرده‌اند

بعد از بالا گرفتن کرونا بازار اشتغال دچار تحول بزرگی شد. بسیاری از مشاغل سنتی از بین رفتند و شغل‌هایی که با فناوری‌های روز و آنلاین ارتباط داشتند رشد کردند و در این میان مشاغل خانگی به‌صورت جدی به چشم آمدند.

در سال‌های اخیر دولت‌ها‌ برای سروسامان دادن به بازار مشاغل خانگی اقدام به ارائه مجوز کرده و حتی در زمان‌هایی تسهیلاتی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی در نظر گرفتند. در همین زمینه معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که طبق آمارهایی که برای سامان دادن به بازار مشاغل خانگی کسب شده بیش از 80 درصد از مجوزهای مشاغل خانگی به بانوان داده شده است.

مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم سامان دادن به مشاغل خانگی است

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه بیشترین مجوز مشاغل خانگی به خانم‌ها داده شده، گفت: «طبق آمارها 80 درصد مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کرده‌اند و سروسامان دادن به بازار مشاغل خانگی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است.»

رشد 200 درصدی صدور مجوز خانگی

وی با اشاره به اینکه تا ماه تیر 280 هزار مجوز خانگی صادرشده، اظهار کرد: «این آمار نسبت به دولت گذشته 200 درصد رشد داشته است.»

هر خانه یک واحد تولیدی

کریمی بیرانوند اظهار کرد: «شعار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که هر خانه یک واحد تولیدی داشته باشد و بر این اساس فقط در سال گذشته 218 هزار مجوز صادر شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار