ماجرای پس گرفتن مدال طلای پارادوومیدانی ایران چه بود؟

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان درباره پس گرفته شدن مدال طلای پارادوومیدانی‌کار ایران توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای پس گرفتن مدال طلای پارادوومیدانی ایران چه بود؟

‌به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون ‌درباره پس گرفته شدن مدال طلای امان‌الله پاپی اظهار داشت: دوشنبه شب در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان امان الله پاپی در ماده نیزه کلاس F57 به مصاف حریفان رفت که با رکورد ۵۰٫۰۹ متر، ضمن کسب مدال طلا، رکورد این مسابقات را نیز جابه‌جا کرد و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را به‌دست آورد.

وی افزد: بعد از اعلام نتایج به ما اعلام کردند که ورزشکار ایرانی الاصل تیم ملی ترکیه به پرتاب آخر پاپی اعتراض کرده است ، که هیأت ژوری در مرحله اول اعتراض این بازیکن را رد کرد اما او دست بردار نبود و بار دوم به خطای صندلی پاپی اعتراض کرد. (ورزشکار در حین پرتاب نیزه از روی صندلی کمی بلند می‌شود) که هیأت ژوری پس از بررسی و باز بینی صحنه خطای پاپی را تأیید کرد و نتیجه را برگرداند.

رئیس فدراسیون در ادامه گفت: زمانی که این اتفاق افتاد ساعت ۱۲ شب بود و نمی‌توانستیم کاری کنیم اما صبح دیروز سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی به نزد هیأت ژوری رفت و اعتراض خود را اعلام کرد اما با بازدید مجدد صحنه در نهایت خطای امان الله پاپی تأیید شد و او مدال طلا را از دست داد و چهارم شد. او با قرار گرفتن در رده چهارم هم سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرد.

اسبقیان در پایان خاطر نشان کرد: پاپی ورزشکار متدین و باهوشی است و امیدوارم بتواند در بازی‌های پاراآسیایی جبران کند. با شناختی که از او دارم مطمئنا کار می‌کند تا اشتباهات خود را جبران کرده و در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مدال طلا را از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار