رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران:

فلسفه ایجاد مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

شهرکرد (پانا) - رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران گفت فلسفه ایجاد مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه ایجاد مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

در نشستی با حضور رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجن، وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس شاهد شهرستان بروجن در سال تحصیلی گذشته بررسی شد.

داود قلعه‌ای در این نشست بر لزوم توجه بیشتر به مدارس شاهد تاکید کرد و گفت: مؤسس مدارس شاهد حضرت امام خمینی (ره) بودند و اکنون بیش از 30 سال از عمر این مدارس می‌گذرد؛ بنابراین باید بررسی کرد که آیا به اهداف مدارس شاهد رسیده‌ایم، چه توفیقاتی در این سال‌ها داشته‌ایم و بر این اساس یک رویکرد تحولی برای مدارس شاهد داشته باشیم تا افق‌های جدیدتری برای این مدارس گشوده شود.

قلعه‌ای گفت: فلسفه ایجاد مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، بنابراین همواره در انتخاب مدیران این مدارس، شایستگی، تعهد و توانایی افراد مد نظر قرار گرفته است.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان با بیان اینکه فرزندان معزز شاهد و ایثارگر جزء سرمایه‌های بی‌بدیل این نظام و کشور عزیزمان هستند، افزود: مدیران مدارس شاهد باید به اصل ترویج فرهنگ شهید و شهادت اعتقاد و همت بالایی در این امر داشته باشند.

وی ادامه داد: فضای مدارس شاهد باید فضای معنوی و عاری از هر گونه حاشیه باشد که مدیران مدارس شاهد باید این فضا را ایجاد کنند.

قلعه‌ای با اشاره به اینکه مدیران این مدارس باید از روحیه ایثار، تعهد و انگیزه خدمت به یادگاران شهید و شهادت برخوردار باشند، گفت: وظیفه خطیر تعلیم و تربیت بر عهده خانواده بزرگ مدیران مدارس شاهد کشور است و با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این مهم باید در مدارس شاهد ما نیز اتفاق بیافتد.

شایان ذکر است در حال حاضر 3مدرسه شاهد پسرانه و 2 مدرسه شاهد دخترانه در شهرستان بروجن در حال فعالیت و ارائه خدمات به خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار