مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران:

رسالت اصلی مدارس شاهد انتقال ارزش های شهدا و ایثارگران به نوجوانان نسل امروز است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران عنوان کرد رسالت اصلی مدارس شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌ها و باورهای شهدا و ایثارگران به دانش‌آموزان و نوجوانان نسل امروز است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رسالت اصلی مدارس شاهد انتقال ارزش های  شهدا و ایثارگران به نوجوانان نسل  امروز است

حبیب اله قربانی مهر، در نشست ستاد اجرایی مدارس شاهد منطقه ۱۹، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) به رسالت و فلسفه وجودی مدارس شاهد اشاره کرد و گفت: برنامه تحولی آموزشی و تربیتی مدارس شاهد، باید متناظر با رسالت و ماموریت خاص مدارس شاهد تنظیم شود.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد باید الگوی آموزشی و تربیتی مدارس دیگر نیز باشند، افزود: هدف متعالی سند تحول بنیادین که همان رسیدن به حیات طیبه است؛ در مدارس شاهد سهل تر محقق می شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 با تاکید بر اهمیت و جایگاه مدیران مدارس شاهد در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان اضافه کرد: مدیر مدرسه شاهد باید با تمرکز ویژه به ماموریت مدرسه شاهد و در نظر گرفتن شاخص های تخصصی، برنامه ریزی آموزشی و تربیتی داشته باشد.

قربانی مهر در ادامه بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی مدارس شاهد تاکید و اضافه کرد: به هنگام و به روز بودن علم و دانش و اطلاعات کادر اجرایی و آموزشی مدارس شاهد، امری است اجتناب ناپذیر. بنابراین همکاران شاغل در مدارس شاهد، علاوه بر داشتن تعهد به آرمان و باورهای شهدا و ایثارگران، باید به خود توانمندسازی بیشتر اهمیت دهند تا در تمام ساحت های آموزشی و تربیتی، موفق عمل کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با بیان اینکه برنامه های تربیتی مدارس شاهد باید متناظر با رسالت مدارس شاهد تعریف و تدوین شود، گفت: برگزاری یادواره های باشکوه و پرمحتوا در مدارس شاهد، مسیر ساده و مستقیمی است برای دیدن و شنیدن رویدادها و اتفاقات حماسه ای هشت سال دفاع مقدس و همینطور آشنایی دانش آموزان با اهداف والای شهدا، ایثارگران و جانبازان.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد در جهت دهی مطلوب اتفاقات و بحران های اجتماعی و فرهنگی، قطعاً نقش بی بدیلی دارند؛ افزود: اهمیت این موضوع باید برای مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیای این مدارس آشکار و مسجل شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در ادامه با بیان اینکه "آموزش" و "پرورش" دو بال متصل به یک کالبد و جان تعلیم و تربیت هستند؛ افزود: دو بعد "آموزش" و "پرورش" باید هم راستا و همزمان با هم پیش روند، هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارند و رشد و پیشرفت هر کدام، جدا از دیگری نیست.

قربانی مهر با تاکید بر ضرورت تحول در مدارس شاهد و اشاره به برنامه تحولی منطقه ۱۹ با عنوان "نسیم تحول" گفت: با توجه به نیاز امروز جامعه و دانش آموزان، انتظار می رود مدیران مدارس شاهد با رویکردی مبتنی بر نگاه سیستمی و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، برنامه عملیاتی آموزشی و پرورشی در تراز مدارس شاهد را برای سال تحصیلی آینده تدوین کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های مادی، معنوی، انسانی و غیرانسانی مدارس شاهد؛ مدیران را به مردمی سازی مدارس شاهد توصیه کرد و گفت: ظرفیت داوطلبانه اولیای دانش آموزان در تمام حوزه ها، باید مورد توجه ویژه مدیران مدارس شاهد قرار گیرد.

قربانی مهر در پایان گفت: حضور و مشارکت حداکثری و فعالانه دانش آموزان مدارس شاهد در مسابقات، جشنواره ها و رویدادهای آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ...، امر مهم دیگری است که مدیران مدارس شاهد باید به آن ویژه بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار