وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان هنرستانی برای ورود به بازار کار، نگران سابقه کار نباشند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان می‌کند که دانش آموزان فارغ‌التحصیل هنرستانی و فنی و حرفه‌ای اگر تخصص لازم را دارند دیگر نگران سابقه کار برای ورود به بازار کار نباشند زیرا این وزارتخانه سامانه‌ای راه‌اندازی کرده که هرکسی که جویای کار است متناسب با مهارتی که دارد می‌تواند به بازار کار وصل شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان هنرستانی برای ورود به بازار کار، نگران سابقه کار نباشند

چند روز قبل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جستجوی شغلی را راه‌اندازی کرد که درمدت زمان یک ماه ۹ هزار و ۲۱۴ کارجو و ۲ هزار و ۶۸۹ کارفرما در این سامانه ثبت‌نام کردند. یکی از کاربردهای مهم این سامانه برای فارغ‌التحصیلان هنرستانی، کار و دانشی و فنی و حرفه‌ای است که مهارت کسب کرده‌اند و حالا جویای کار هستند.

آموزش و پرورش در مهارت‌آموزی نقش مؤثری دارد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه هرکسی در انتخاب شغل خود آزاد است و می‌تواند از طریق این سامانه کار موردعلاقه و متناسب با تخصص خودش را انتخاب کند، گفت: «اگر فردی در این سامانه کاری را انتخاب کرد و باب میلش نبود می‌تواند به کارگاه دیگری مراجعه کند و شغل دیگری را انتخاب کند. اصل بر این است که فرهنگ کار کردن علاقه‌مندی به کار و آموزش‌های مقدماتی برای اشتغال ایجاد شود که خوشبختانه بسترش به‌واسطه سامانه جستجوی شغل فراهم شده است و البته درزمینهٔ مهارت‌آموزی آموزش و پرورش هم می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.»

فرصت شغل‌یابی برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای

مرتضوی درباره اینکه این سامانه تا چه اندازه تسهیلگر فارغ‌التحصیلان جویای کار از هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای است، گفت: «این سامانه برای هر فردی که نیاز به کار داشته باشد و در جستجوی شغل باشد، مناسب است. تعداد شغل‌های ثبت‌شده در این سامانه و کارفرمایانی که اعلام حضور کرده‌اند بالاست و این تعداد در ماه‌های بعد هم افزایش خواهد داشت. دانش‌آموز هنرستانی در هر رشته‌ای که درس‌خوانده باشد و مهارتی دارد، می‌تواند به این سایت مراجعه کند تا شغل مناسب خود را پیدا کند.»

وی با اشاره به اینکه این سامانه یک حلقه واسط برای اشتغال‌زایی است، گفت: «این سامانه به‌خودی‌خود اشتغال‌زا نیست بلکه بستر اشتغال را برای کارگر و تأمین نیروی انسانی را برای کارفرما فراهم کرده است.»

همکاری بین نهادی هم در این سامانه ممکن و امکان‌پذیر است. درواقع هر کسی که جویای کار است در این سامانه ثبت‌نام می‌کند و تخصص و مهارت‌ها و مدارکی که دارد را در این سامانه ثبت می‌کند. نقطه عطف این سامانه این است که لزوماً برمبنای سابقه کار کارجو و کارفرما را به یکدیگر متصل نمی‌کند بلکه متناسب با تخصصی که وجود دارد کارگر اعلام توانمندی می‌کند و کارفرما متناسب با نیازش به تخصص نیروی انسانی انتخاب می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار