یک دامپزشک البرزی در گفت و گو با پانا:

نگهداری از حیوانات خانگی پدیده‌ای نوظهور نیست

کرج (پانا) - یک دامپزشک البرزی عنوان کرد نگهداری از حیوانات خانگی پدیده‌ای نوظهور نیست دنیای مدرن امروزی با وجود گسترش تکنولوژی انسان‌ها را تنهاتر کرده و باعث شده است بسیاری از جوانان برای پر کردن خلاءهای عاطفی خود به حیوانات و نگهداری از آنها تمایل پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نگهداری از حیوانات خانگی پدیده‌ای نوظهور نیست

در همین زمینه حمید عبدالهی، فارغ التحصیل دوره تخصص جراحی دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرج در گفت و گو با پانا در پاسخ به معایب و فواید نگهداری از حیوان خانگی عنوان کرد: «نگهداری از حیوانات خانگی پدیده‌ای است که این روزها در میان مردم به خصوص جوانان باب شده است که علل مختلفی دارد. به طور کلی در جامعه و جهان نگهداری از حیوان خانگی پدیده ای نوظهور نیست و در گذشته نیز به نحو و شکل دیگری این عمل انجام می‌شد، اما امروزه نوع آن به طور کلی تغییر یافته است.»

وی در رابطه با بیماری های مشترک انسان و حیوان گفت: «از مهترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌توان بیماری‌های هاری، تب مالت، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، سالک، سیاه زخم و آنفلوانزای پرندگان را نام برد. البته با پیشگیری و واکسینه‌کردن می توان تا حد زیادی از ابتلا بیماری حیوان به انسان جلوگیری کرد.»

عبدالهی درخصوص فواید نگهداری از حیوان خانگی بیان کرد: «نگهداری از یک حیوان خانگی در کنار شما می تواند فواید روحی و عاطفی بسیاری داشته باشد. به طور مثال نگهداری از یک حیوان خانگی در کنار فرزند شما می تواند روحیه مسئولیت پذیری را در وی بالا ببرد. همچنین از دیگر فواید این امر می توان به کاهش استرس و اضطراب، احساس امنیت و... اشاره کرد. البته باید توجه داشت که زندگی بعضی از حیوانات در کنار انسان از نظر دین اسلام مجاز نمی باشد.»

وی در پایان افزود: «به طور کلی نگهداری از یک حیوان خانگی کار سخت و دشواری است و اگر درست انجام نشود می تواند مضرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. به همین سبب پیشنهاد می شود قبل از قبول سرپرستی یک حیوان خانگی با توجه به اینکه این موجود سالها در کنار شما خواهد بود، تمام جوانب شرایط زندگی خود را مورد بررسی قرار داده، به معایب و فواید آن توجه کرده و سپس تصمیم درست و منطقی گرفته شود.»

دانش آموز خبرنگار: غزل کشاورز نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار