80 درصد مبتلایان تب مالت درنیشابور لبنیات غیرپاستوریزه مصرف کرده‌اند

نیشابور ( پانا ) - رئیس مرکز بهداشت نیشابور از رابطه مستقیم مصرف لبنیات غیر پاستوریزه با ابتلا به بیماری تب مالت در نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد مبتلایان تب مالت درنیشابور لبنیات غیرپاستوریزه مصرف کرده‌اند

هادی حسین زاده در گفت و گو با پانا گفت: بیماری تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان ودام است که در نیشابوربه دلیل ابتلای بالای افرادبه این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهداشت دانشگاه پیشگیری وکنترل بیماری تب مالت را از اولویت های بهداشتی نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه برشمرد و افزود: تعداد بیماران تب مالت در نیشابور حدود شش برابرمیانگین کشوری است و در بررسی به عمل آمده مشخص شد که حدود هشتاد درصد مبتلایان از لبنیات غیرپاستوریزه استفاده کرده اند.

حسین زاده اجرای برنامه های مداخله ای مشترک با سایر معاونت هاوسازمان ها را به منظور شناسایی این بیماران یادآور شد و افزود: با حمایت های رئیس دانشگاه، حضور دانشجویان جهادگر، وحضور همکاران دامپزشکی در سال جدید دومرحله اردوی جهادی مختص بیماری تب مالت برگزار شده است وبرنامه های مذکور ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور در پایان از همکاری معاونت های آموزشی، تحقیقات، شبکه بهداشت و درمان فیروزه، سازمان دامپزشکی و همه ادارات ذیربط به خاطر مشارکت دراجرای برنامه های مشترک باهدف شناسایی بیماران و بررسی علل ابتلاء به این بیماری تشکر و ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم افزایی کلیه سازمان های دولتی، خصوصی ومردم نهاد، اقدامات موثری در این راستا صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار