جشن عید غدیر در 35 بقعه متبرکه استان قم برگزار می‌شود

قم (پانا) - مدیرکل اوقاف استان قم گفت 35 بقعه شاخص شهرستان و استان قم، میزبان جشن عید غدیر در شب و روز عید خواهند بود.

کد مطلب: ۱۳۸۴۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن عید غدیر در 35 بقعه متبرکه استان قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفتگویی با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر، تجلّی اراده خداوند، مکمل باور ما و نقطه تأملی در تاریخ است.

وی غدیر را عید کمال دین و سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت، امیر المومنین علی (علیه السلام) دانست و افزود: این روز برکت همه احساس‌های معنوی و دریای جاری خیرات نبوی به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بر این اساس بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های مختلف قم، در شب و روز عید غدیر، میزبان مراسم جشن و سرور با بخش‌های مختلف خواهند بود.

وی ادامه داد: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان شاه سید علی(ع)، موسی مبرقع(ع)، چهار امامزاده و پنج امامزاده، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، زینب و هاشم(ع) کهک، سید معصوم(ع)، ابواحمد(ع) و ... اشاره کرد.

اسکندری عنوان کرد: 35 بقعه شاخص استان قم برای این منظور مهیا شده و برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که شامل سخنرانی اساتید حوزوی، شعرخوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، برگزاری مسابقات کتبی و شفاهی با محوریت خطبه غدیر و نورافشانی صحن و سرای امامزادگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار