خانه در تهران هم ارزان شد؟ + جدول

تهران (پانا) - به گفته مشاورین املاک با آغاز پرداخت و افزایش وام‌های مسکن ،فرصت خرید و سرمایه‌گذاری زیر 2 میلیارد تومان در تهران فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
خانه در تهران هم ارزان شد؟ + جدول

ماه‌های آخر سال 1401 بود که قیمت مسکن در شهر تهران چنان سر به فلک کشیده بود که امکان خرید خانه زیر 2 میلیارد تومان در تهران وجود نداشت و در تهران دیگر صاحبان ملک مسکنی باقیمت زیر 2 میلیارد تومان عرضه نمی‌کردند. بازار خریدوفروش ملک در رکود بود اما این روزها با افزایش وام مسکن شرایط تغییر کرده است.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با سرمایه زیر 2 میلیارد تومان در مناطق رو به جنوب تهران امکان خرید خانه‌هایی با متراژ کمتر از 50 متر و البته سال ساخت بالا وجود دارد.

علی حکیم، یکی بنگاه‌داران منطقه جیحون در گفت‌وگو با پانا عنوان می‌کند که در آستانه نوروز به دلیل بسته شدن عرضه خانه‌های زیر 2 میلیارد تومان تمامی لیست‌های خانه‌های زیر 2 میلیارد تومان در تهران بسته شده بود و حالا این روزها تقاضا برای فروش افزایش‌یافته و خانه زیر 2 میلیارد تومان به‌راحتی یافت می‌شود.

حکیم درباره دلیل افزایش عرضه و تقاضای مسکن‌های زیر 2 میلیارد تومان گفت: «به دلیلی آزاد شدن وام‌های مسکن و افزایش قابل‌توجهی که داشته بسیاری از کسانیکه سرمایه کمی داشتند و زورشان به خرید ملک در تهران نمی‌رسید حالا به تکاپو افتاده‌اند تا با کمک وام و رهن همان خانه سرمایه‌شان را به ملک تبدیل کنند.»

وی افزود: «در این شرایط بسیاری خرید ملک برایشان جنبه سرمایه‌گذاری دارد و ازآنجایی‌که تقاضای مسکن به سمت مناطق جنوبی‌تر تهران رفته است سرمایه‌گذارها نیز به این مناطق آمده‌اند تا سرمایه‌گذاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار