مقتدایی در گفت‌‌و‌گو با پانا:

عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای موجب افزایش دامنه نفوذ و تاثیرگذاری می‌شود

حضور آمریکا در منطقه ضعیف‌تر خواهد شد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قطعا دامنه نفوذ و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران را افزایش خواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای موجب افزایش دامنه نفوذ و تاثیرگذاری می‌شود

عباس مقتدایی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، اظهار کرد: «ایران پیش از این یکی از کشورهای ناظر در سازمان همکاری شانگهای بود اما عضویت رسمی قطعا دامنه نفوذ و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران را افزایش خواهد داد.»

وی افزود: «عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی است. ارتباط با کشورهای منطقه برای ما دستاوردهای بسیاری خواهد داشت. ما در عمل شکست تحریم‌ها و ناکارآمدی آن را اثبات کردیم.»

مقتدایی اضافه کرد: «اکنون ما از توان و قدرت بالایی برای دستیابی به حقوق ملت ایران برخوردار هستیم و این موضوع موجب ضعیف‌‌تر شدن حضور آمریکا در منطقه خواهد شد.»

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: «جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی و نظامی، جایگاه حائز اهمیتی در منطقه و جهان دارد بر همین اساس به نظر می‌رسد ایران می‌تواند دامنه امنیت‌سازی کشورهای منطقه را تقویت کند.»

لازم به ذکر است، روز گذشته در جریان برگزاری بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای که به شکل مجازی و به میزبانی «هند» برگزار شد، عضویت رسمی به عنوان نهمین عضو اصلی این سازمان منطقه‌ای، پس از طی فرآیند عضویت قطعی و انجام تعهدات رویه‌ای به جمهوری اسلامی ایران اعطا و به تصویب و امضای دیگر اعضا رسید.

سازمان همکاری شانگهای یک نهاد بین‌المللی است که توسط چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه و ازبکستان در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. در سال ۲۰۱۷، هند و پاکستان نیز به عنوان عضو پذیرفته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار