مقتدایی در گفت‌وگو با پانا:

عملکرد روسیه نباید به حسن روابط دو کشور آسیب برساند

جزایر سه‌گانه خلیج فارس جزء لاینفک حاکمیت ایران است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جزایر سه‌گانه خلیج فارس جزء لاینفک حاکمیت ایران است، گفت روسیه مراقب باشد که عملکرد آنها به حسن روابط دو کشور آسیب نرساند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد روسیه نباید به حسن روابط دو کشور آسیب برساند

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، اظهار کرد: «روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر تقویت شده است و ما به شیوه راهبردی به دنبال ایجاد امنیت در منطقه با همکاری همسایگان خود هستیم اما این امر نمی‌تواند سبب شود که روسیه با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و بدون در نظر گرفتن روابط راهبردی، اقداماتی انجام دهد که از یکسو قابل پذیرش نیست و از سوی دیگر موجب خشم و نگرانی است.»

وی افزود: «ما به عنوان یک کشور مستقل که تامین منافع ملی و امنیت منطقه را در اولویت و اساس کارهای خود داریم، نمی‌پذیریم که روسیه بدون توجه به ابعاد همکاری‌ها وارد رویکردهایی شود که این رویکردها مخل همکاری‌های میان دو کشور ایران و روسیه شود بنابراین مسئولان روسیه باید مراقب باشند که عملکرد آنها به حسن روابط دو کشور آسیب نرساند.»

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: «ما موضع دائمی و همیشگی خود در حفظ تمامیت ارضی کشور را اعلام کرده‌ایم، اظهار نظرهای دیگران نمی‌تواند در تمامیت ارضی ما اثرگذار باشد. جزایر سه‌گانه خلیج فارس جزء لاینفک حاکمیت و قلمرو ایران است و ما سر این موضوعات با هیچکس تعارف نداریم و مماشات نمی‌کنیم.»

مقتدایی خاطرنشان کرد: «ما بارها به روسیه تذکر داده‌ایم این تذکر را تکرار می‌کنیم و پافشاری می‌کنیم که روسیه در امور داخلی کشور ما توجه لازم را داشته باشد. روسیه اشتباه خود را به سرعت جبران کند. ایران توقع دارد که روسیه مصالح دراز مدت را فدای برخی از کشورهای منطقه نکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار