حیدری در گفت‌و‌گو با پانا:

استقبال سازمان‌‌های همکاری از ایران ناشی از تولید قدرت امروز کشور است

سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند آسیب‌پذیری کشورهای عضو، مقابل غرب را کاهش دهد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت استقبال سازمان‌‌های همکاری از ایران ناشی از تولید قدرت امروز کشور است از این جهت عضویت جمهوری اسلامی ایران‌ در شانگهای یک امتیاز بزرگ است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استقبال سازمان‌‌های همکاری از ایران ناشی از تولید قدرت امروز کشور است

شهریار حیدری در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، اظهار کرد: «پیمان شانگهای با قدرتی بین‌المللی در مقابل قدرت آمریکا قرار دارد. کشورهای عضو ظرفیتی منحصر بفرد مانند منابع گاز و نفت دارند. در مجموع این تجمیع و تولید قدرت و نقش ژئوپلیتیکی این کشورها در جهان مشخص است.»

وی افزود: «سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند قدرت اقتصادی که در انحصار آمریکاست و با آن قدرت، کشورها را مورد هدف تحریم‌های اقتصادی قرار می‌دهد، کاهش دهد تا آسیب‌پذیری کشورهایی که مقابل آمریکا قرار می‌گیرند، کمتر ‌شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «از این جهت عضویت جمهوری اسلامی ایران یک امتیاز بزرگ است و این رایزنی‌ها و پیگیری‌ها و قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی موجب شده است که قدرت ایران ببشتر شناخته شود.»

وی با بیان اینکه باید بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا پیشرفت داشته باشیم، گفت: «امیدواریم سازمان همکاری‌های شانگهای بیشتر تقویت شود و با استفاده از ظرفیت کشورهای عضو، مقابل غرب ایستادگی کند.»

وی به پیوستن ایران به بریکس نیز اشاره کرد و افزود: «زمانی که ما را به عنوان یک کشور نقش آفرین در شانگهای می‌پذیرند، در سایر پیمان‌‌ها نیز پذیرفته خواهیم شد. در عین حال باید تلاش کنیم تا در سایر پیمان‌ها عضو شویم این یک ضرورت است و توفیقاتی در این راستا حاصل شده و سایر پیمان‌ها نیز از عضویت ایران استقبال کرده‌اند؛ این استقبال ناشی از تولید قدرتی است که امروز داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار