معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

کیفیت بخشی در مقطع ابتدایی از اولویت‌های اصلی است

تبریز (پانا) - معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور کیفیت بخشی در مقطع ابتدایی را از اولویت‌های اصلی برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های طراحی شده عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت بخشی در مقطع ابتدایی از اولویت‌های اصلی است

محمد مصطفوی با اشاره به برنامه های بازدید استانی انجام شده تاکنون گفت: انسجام و هوشیاری که در بین مسئولین دولت مردمی وجود دارد بسیار امیدوارکننده و نوید بخش روزهای خوب در عرصه آموزشی و تربیتی است.

وی افزود: از اهداف اصلی این سفر بررسی وضعیت سنجش برگزار شده امسال و آسیب ها است که بر اساس آمار و مستندات استان آذربایجان شرقی در این مورد از وضعیت مطلوبی در کشور برخوردار است .

وی همچنین با اشاره به مشکلات سامانه های جدید اظهار کرد: گرچه سامانه های جدید مشکلاتی دارند که ما به جد در صدد حل آنها هستیم ولی باید برای تکمیل و بروز آوری سامانه ها تا تکامل بر اساس اهداف تعیین شده به آنها فرصت داد‌.

مصطفوی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به فرایند سنجش در سالهای گذشته گفت: با تغییراتی که امسال در این فرایند رخ داد،این طرح هم اکنون به یکی از نشانه های افتخار دولت مردمی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ما در ابتدا برای آغاز آموزش سنجش می کردیم ولی در طرح امسال هدف ما آن است که ابتدا مداخله کنیم سپس جایدهی مناسب داشته باشیم.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: مراکز جامع به دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و در راستای ایجاد پرونده تربیتی فرزندان از بدو تولد شکل گرفته است.

مصطفوی گفت: در مرکز جامع سنجش مشکلاتی از قبیل قلدری،بیش فعالی، اضطراب و افسردگی را درمان می کنند و کاردرمانی و گفتار درمانی در این مراکز در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: از بدو تولد تا پایان ابتدایی مسئولیت مداخله جهت بهبود وضعیت روحی و جسمی دانش آموزان را داریم و در این خصوص باید نواحی و مناطق در خصوص تامین ساختمانهای استاندارد جهت تجهیز و ایجاد مراکز جامع همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی در مقطع ابتدایی باید انجام پذیرد که در این خصوص معاونت ابتدایی ،سازمان تعلیم تربیت کودک و سازمان استثنایی با همکاری هم تحولی عظیم را در حوزه پیش دبستانی و ابتدایی در حال پیشبرد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار