رییس سازمان دانش‌آموزی فارس خبر داد: 

رقابت بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در بزرگترین رویداد کشوری بازی‌های فکری رویش در استان فارس

شیراز (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی فارس از رقابت بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در مرحله استانی این مسابقات خبر داد و افزود مسابقات به صورت قطبی و با میزبانی ۷ شهرستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در بزرگترین رویداد کشوری بازی‌های فکری رویش در استان فارس

مرتضی کریمی در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات استانی بازی‌های فکری، سرگرمی رویش در این استان، با اشاره به اینکه بازی‌های رویش با توجه به تمام محدودیت‌های مالی سازمان در یک‌سال گذشته همچون سایر برنامه‌ها پُرتوان اجرا شده است، افزود: سازمان دانش‌آموزی فارس در یک‌سال گذشته توانسته است در تمام برنامه‌ها در ارائه مدل نوین پیشرو باشد که این جز با مجاهدت‌های مربیان و یاور مربیان پیشتاز ما محقق نمی‌شد.

وی ادامه داد: اعضای سازمان دانش‌آموزی، تشکل زنده‌ای را ایجاد کرده که مبتکرانه به اجرای برنامه‌ها می‌پردازند.

کریمی اظهار کرد: بازی‌های رویش به عنوان یکی از اسناد هویتی سازمان شناخته می‌شود و ما به سبب انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روی آن تعصب داریم.

کریمی افزود: بازی‌های رویش توانسته به خوبی دانش‌آموزان و خانواده‌ها را درگیر کند و حضور بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در مرحله مدرسه‌ای گواه این مهم است.

رییس سازمان دانش‌آموزی فارس، گفت: دلیل اجرای موفقیت‌آمیز مسابقات رویش و استقبال خوب دانش‌آموزان این است که ما به واسطه تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی فضای مدرسه را خوب می‌شناسیم و محور تمامی فعالیت‌های سازمان مدرسه است.

وی با اشاره به سخنان مدیرکل آموزش و پرورش فارس مبنی بر اینکه سازمان دانش‌آموزی فارس، ابتکار خلاقیت و اندیشه‌ورزی را در یک‌سال گذشته به اوج خود رسانده است، گفت: مرحله استانی این مسابقات با توجه به همزمانی با ماه محرم با پیوست فرهنگی برگزار می‌شود و هر قطب تبدیل به یک هیئت دانش‌آموزی با دستور کار تربیتی خواهد شد.

وی افزود: بازی‌های رویش نیازمند این است که با یک عزم راسخ یک کار در تراز استان فارس و هویت‌ساز انجام شود و در حاشیه برگزاری مسابقات نمایشگاه‌های مختلف هویتی برگزار شود.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه ۷۰ هزار دانش‌آموز در مرحله مدرسه‌ای در مسابقات بازی‌های فکری سرگرمی رویش شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۱۵ هزار دانش‌آموز در مرحله منطقه‌ای شرکت کردند، گفت: ۸ هزار نفر از منتخبان این تعداد به مرحله استانی راه‌یافته‌اند‌.

بهنام رازقی، با اشاره به اینکه این مسابقات از ۱۰ مردادماه در سرتاسر استان آغاز و تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد، گفت: هر دانش‌آموز تنها امکان شرکت در یک رشته را دارد.

به گفته وی، مسابقات قطبی بازی‌های فکری سرگرمی رویش در رشته‌های مکعب روبیک، جنگا، اتللو، دومینو، بلاک‌آس و پنتاگو برگزار خواهد شد.

این مسابقات در ۷ قطب آباده، مرودشت، کازرون، کوار، فسا، جویم و شیراز در دو گروه دختران و پسران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار