سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) در راستای ارتقای شفافیت و پاسخگویی دولت در اجرای ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) در راستای ارتقای شفافیت و پاسخگویی دولت در اجرای ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند «الف» مصوبه مورخه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت (فاوا)، راه‌اندازی شده است.

بنا بر این گزارش، سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی طراحی و از سال ۱۳۹۴ پیاده‌سازی شده و با استقرار بر بستر اینترنت از طریق نشانی http://sada.mefa.ir در کل کشور بهره‌برداری می‌شود.

سامانه اموال دولتی ایران (سادا)، سامانه‌ای جهت جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات اموال ایران است. در این سامانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی می‌توانند کلیه اسناد و املاک مربوط به خود را ثبت کرده و با اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار در وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط باشند.

بنا بر همین گزارش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با بند (ز) تبصره ۱۱ ماده واحده این لایحه آمده است: «دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (به استثنای اماکن نظامی و امنیتی نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی) مکلفند اطلاعات اموال غیرمنقول، انفال و اموال تملیکی که ‌‌به عنوان مالک، ‌بهره‌بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند را در سامانه سادا ثبت و تکمیل نمایند. دستگاه‌های ‌‌اجرایی دارای اطلاعات مکانی و توصیفی از جمله سازمان نقشه‌برداری، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت نیرو، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری‌ها و شرکت ملی پست مکلفند اطلاعات توصیفی یا مکانی مورد نیاز وزارت امور اقتصادی و دارایی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

ردیف۱: پرداخت اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و ‌ماشین‌آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال ۱۴۰۲ و همچنین هرگونه پرداخت برای تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی، سایر منابع و یا اعتبارات و منابع شرکت‌های دولتی برای موارد ثبت نشده در سامانه سادا ممنوع است. ذی‌حسابان دستگاه‌های ‌‌اجرایی مکلف به رعایت این حکم بوده و عدم اجرای آن به منزله تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی تلقی می‌گردد.

ردیف۲: اعتبارات لازم برای شناسایی و مستندسازی اموال غیرمنقول دولت از جمله برون‌سپاری برداشت اطلاعات، پاداش اشخاص مؤثر در شناسایی اموال غیرمنقول، پرداخت عوارض، تهیه نقشه، ‌حق‌الزحمه کارشناس، هزینه‌های ثبتی و سایر موارد از محل ردیف ذی‌ربط ذیل سرفصل ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون قابل پرداخت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار