مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در نشست هم‌اندیشی معاونین آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی:

پروژه مهر یک عملیات گسترده در سطح استان ایلام است

طبق اسناد بالادستی، باید هدایت تحصیلی و آمار دانش‌آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش را بالاتر ببریم

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد پروژه مهر یک عملیات گسترده در سطح استان ایلام است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر یک عملیات گسترده در سطح استان ایلام است

نشست هم اندیشی معاونین آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار شد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام که به صورت تلفنی با این نشست در ارتباط بود، ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری نشست هم اندیشی و خیرمقدم به معاونین، اظهار کرد: هدایت تحصیلی موضوعی مهم برای آموزش و پرورش است و برای انجام صحیح و کامل آن، معاونین آموزشی و پرورشی می بایست دست در دست هم دهند و با هماهنگی بیشتر از قبل، آن را به ثمر رسانند. کارگروه های مربوط به آن باید تشکیل و از اولیا برای حضور در جلسات و توجیه آنان استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی، می بایست هدایت تحصیلی و آمار دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را بالاتر ببریم. چرا که هم برای آینده خود دانش آموزان خوب است و هم کشور و استان از نظر نیروی کاری ماهر و فنی مشکلی نخواهد داشت. رشته‌ ریاضی و فیزیک هم مهم است و باید دانش آموزانی که استعداد این رشته را دارند به سمت آن سوق داده شوند.

درویشی، در ادامه با تاکید بر ثبت نام دانش آموزان خواستار پیگیری و اجرای کامل و دقیق آن شد و با اشاره به جابجایی ها در ادارات و مدارس گفت: در فصل تابستان می بایست بحث جابجایی ها در ادارات و در سطح مدارس انجام شود تا کارها برای شروع سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس زمین نماند و در انجام امورات مختلف تسریع صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ساماندهی فضا، ساماندهی تجهیزات و ساماندهی نیروی انسانی در مجموعه‌ ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به صورت ویژه و جدی پیگیری شود تا ادارات از جهات مختلف، سبکی، چالاکی و نشاط لازم را داشته باشند.

درویشی تصریح کرد: در بحث امتحانات دانش آموزان می بایست تحلیل های لازم انجام و نقاط قوت و ضعف استخراج شود. برای برطرف کردن کاستی ها و نقاط ضعف نیز باید راهکارهای لازم و مناسب را به کار برد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام با اشاره به مستندسازی اقدامات واحدهای مختلف بیان کرد: کارها و اقدامات هر مجموعه و واحد در ادارات، باید به صورت کامل مستندسازی شود تا مجموعه‌ غنی از تجارب و اقدامات انجام شده برای آیندگان وجود داشته باشد.

درویشی در پایان با تاکید بر اهمیت پروژه مهر اظهار کرد: پروژه مهر به صورت کارگاهی برای مدیران مدارس می بایست آموزش داده شود تا همه‌ مدیران بر وظایف خود در این زمینه آگاهی و تسلط کامل داشته باشند. پروژه مهر یک عملیات گسترده در سطح استان ایلام است و با شروع مهرماه تمام نمی‌شود، بلکه آن موقع آغاز می شود.

نظارت بر مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد، اوقات فراغت دانش آموزان، مشاوره فردی و گروهی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و ... از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر سخنرانی معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، معاونین شهرستان‌ها و مناطق نیز به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار