هشتمین کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» در موزه سینما به پایان رسید

تهران (پانا) - هشتمین جلسه کارگاه«خلق ایده،ساخت فیلمنامه» با حضور علی اکبر قاضی نظام عصر هفتم تیر در موزه سینما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» در موزه سینما به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی موزه سینما، علی‌اکبر قاضی نظام در ابتدا به نقل از سید فیلد گفت: در هالیوود موفقیت های یک شبه وجود ندارد. ضرب المثل معروفی است که می گوید:موفقیت یک شبه، پانزده سال طول می کشد! این حرف درست است باور کنید. موفقیت حرفه ای را پشتکار محکم رقم می زند.

وی ادامه داد: هر شغلی را که انتخاب کنید احتیاج به تمرین دارد و شما که به کلاس نگارش فیلمنامه آمدید باید مدام در حال نگارش فیلمنامه و خواندن کتاب های داستان و دیدن فیلم و خواندن نقدهای مر بوط به آن باشید و مجددا آن فیلم را ببینید تا بیشتر فیلم را درک کنید. سعی کنید جمله نگو نشان بده را در سینما آویزه گوش کنید و بدانید که یک تصویر معادل هزاران کلمه است و تا جایی که می توانیم با تصویر حرف خود را منتقل کنید و از نگارش دیالوگ پرهیز کنیم.

در کارگاه، قاضی نظام تمرین فیلمنامه هایی را که به دانشجویان داده و مطالعه کرده بود، تحویل دانشجویان داد و در مورد تک تک آنها با دانشجویان صحبت کرد. او نقطه نظرات خود را اعلام کرد تا دانشجویان کارهای ارائه شده را مجددا باز نویسی کنند و تحویل دهند.

در ادامه نویسنده های جوان که آثارشان خوب بود مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند و قرار شد بقیه دانشجویان کنفرانس‌های خود را در زمینه داستان، نمایشنامه،فیلمنامه تا دو هفته دیگر در جلسه حضوری ارائه دهند و قاضی نظام در پایان بنا به در خواست دانشجویان در هفته های گذشته فیلم سینمایی نیاز را به نمایش گذاشت ودر مورد پرده های داستان نیاز توضیح داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار