رییس اداره قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی:

انسان رشد و تربیت توقف‌ناپذیری دارد

مشهد (پانا)- رییس اداره قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی گفت دانش‌آموزان باید در کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند و مهارت‌های گوناگون را برای رشد بیشتر خودشان فرا گیرند، زیرا انسان تربیت و رشد توقف‌ناپذیری دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
انسان رشد و تربیت توقف‌ناپذیری دارد

سید اسماعیل اصغرزاده، رییس اداره قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی درباره ضرورت برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت گفت: ما افسوس می‌خوریم دانش آموزان توانمند و مستعد پس از اتمام سال تحصیلی فعالیتی نداشته باشند، زیرا مملو از استعداد هستند و حیف است که این استعدادها به بطالت گذرانده شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید در کلاس‌ها و برنامه های مختلف حضور پیدا کنند و مهارت‌های گوناگون را برای رشد بیشتر خودشان فرا گیرند.

وی ادامه داد: انسان تربیت و رشد توقف ناپذیری دارد. نمی‌توان آموزش ها را در تابستان تعطیل کرد، چون اگر تلاش و کوشش را تعطیل کنیم، تنبلی و سستی جایگزین آن می‌شود. و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کلاس‌های بسیار خوبی را برای دانش‌آموزان با هزینه کمتر و محیطی ایمن و سازنده فراهم کنیم.

اصغرزاده در مورد جذب حداکثری دانش‌آموزان به کلاس های اوقات فراغت مطرح کرد: باید اهمیت فراگیری مهارت‌های مختلف برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها تبیین شود و ارزش فوق‌العاده‌ای که زمان نوجوانی و جوانی برای به دست آوردن کمالات و مهارت‌های مختلف دارد مشخص شود.همچنین باید فضای مناسبی برای فعالیت های ارزنده فراهم کنیم ‌و جذابیت و اهمیتش را بالاتر ببریم تا دانش‌آموزان بیشتر از کلاس‌های اوقات فراغت استقبال کنند.

وی درباره اقدامات خلاقانه اداره قرآن، عترت و نماز در رشته‌های قرآنی در کانون‌های اوقات فراغت گفت: ما رشته های مختلفی را برای سال جدید، برای دانش آموزان تدوین کرده‌ایم. برای مثال رشته همخوانی قرآن کریم در مدارس که امسال برای اولین بار اجرا شده است.

وی گفت: با تقویت دارالقرآن‌ها در سطح استان، دارالقرآن ‌ها به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم فعالیت های قرآنی به شمار می‌آیند. و از جمله اقدامت دیگر این ستاد تسهیل انجمن سخنوران و تسهیل انجمن مجمع الذاکرین برای مداحان و دعا خوانان است.

دانش آموز خبرنگار: کیانا میرمحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار