با حضور فرهنگیان شهرستان سمنان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

سمنان(پانا) - به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، کارگاه هم‌اندیشی و توانمندسازی نیروهای اداری آموزش و پرورش شهرستان با حضور رجب پور، مدرس برتر و استاد دانشگاه و با محوریت پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

رجب پور در ابتدا با اشاره به تعریف اعتیاد و بیان تفاوت بین اعتیاد و مصرف کنندگی، گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی دارد و تا زمانی که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، افزود: اعتیاد به‌عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه کن نخواهد شد؛ اما باتدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل می‌توان آن را به کنترل درآورد که این مورد جز وظایف همگانی ما است.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به مواد شایع در فضای نوجوانان و مدارس، به آثار سوء مواد مخدر، اثرات مواد مخدر بر مغز، رفتار و بدن، توصیه‌های پیشگیرانه به جوانان و نوجوانان پرداخت و در پایان با اشاره به اینکه بیشترین تأثیر مخرب اعتیاد در سن پایین و بر نوجوانان و جوانان است ،موثرترین عامل پیشگیری از اعتیاد را آگاهی و آگاهی بخشی دانست.

دانش آموز خبرنگار: امیر شادکام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار