در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر ارتقای روش تدریس معلمان

تهران (پانا) - یک پژوهشگر حوزه ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات به ارتقای نیروی انسانی کمک کرده است از تأثیرفناوری اطلاعات بر ارتقای روش تدریس معلمان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۳۸۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تأثیر فناوری اطلاعات  بر ارتقای روش تدریس معلمان

فاطمه نوری‌راد، پژوهشگر حوزه ارتباطات در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تأثیرگذاری تکنولوژی بر حوزه آموزش گفت: «نقش ابزارهای فناوری در آموزش، تغییر یافته و به جای اینکه این ابزارها وسیله‌ای برای آموزش باشند درواقع خود، فرایند آموزش را هدایت و مدیریت می‌کنند. این موضوع بر اهمیت توجه به حوزه فناوری اطلاعات می‌افزاید.»

فناوری اطلاعات به ارتقای نیروی انسانی کمک می‌کند

نوری راد عنوان کرد: «برای زندگی در دنیای کنونی نیازمند آموزش و پرورش مبتنی بر دانایی، تحقیق و نوآوری هستیم و فناوری اطلاعات در این زمینه به کمک ما می‌آید. اولین اقدام برای نایل آمدن به توسعه پایدار، ارتقای کیفی نیروی انسانی است که بدین منظور بایستی از یک سو از فناوری‌های اطلاعات در فرآیند آموزش بهره جست و از سوی دیگر از روش‌های نوین آموزشی استفاده کرد و نهایتاً از سیستم‌های مدیریت یادگیری نوین استفاده کرد تا اینکه توسعه پایدار که هدف نهایی فناوری اطلاعات است، تحقق یابد.»

فناوری اطلاعات بر روش تدریس معلمان اثر گذاشته است

نوری راد گفت: «فناوری‌های جدید می‌توانند نوع نیازهای نیروی انسانی را تغییر دهند. پیشرفت در فناوری‌هایی همچون رایانه‌ها و ربات‌ها راه‌های جدیدی را برای ایجاد و افزایش روش‌های نوین تدریس برای معلمان گشوده است. این تغییرات تکنولوژی بر روش‌های تدریس اثرات چشمگیری داشته است.»

وی اظهار کرد: «تغییر پارادایم یاددهی و یادگیری، تغییر از آموزش کنترل‌شده کلاسی به سیستم یادگیری خود سرعتی (فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی)، سبک‌های آموزشی جدید (هم‌زمان و غیرهمزمان)، حرکت از استاد محوری به یادگیرنده محوری، تغییر از تمرکز بر یادگیری به‌جای تمرکز بر یاددهی همگی حاصل روش‌های نوین فناوری و اطلاعات یا همان فناوری اطلاعات است.»

این پژوهشگر حوزه ارتباطات افزود: «ازآنجایی‌که فناوری اطلاعات منبعی برای تولید دانش و بستری برای انتقال محتواست قاعدتاً بر بازدهی آموزشی در کلاس‌های درس تأثیرگذار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار